ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«لایحه اصلاح قانون کار پس گرفته شد»

محمد علی وکیلی، یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس از استرداد لایحه "اصلاح موادی از قانون کار" به‌دلیل انتقادها و نگرانی‌ها نسبت به آن خبر داد.

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران از استرداد لایحه اصلاح قانون کار خبر داد.

تجمع اعتراضی کارگران عليه اصلاحیه قانون کار در مقابل مجلس شورای اسلامی

محمد علی وکیلی، نماینده اصلاح‌طلب حوزه تهران در مجلس و یکی از اعضای هیأت رئیسه آن یکشنبه، ۱۸ تیر در نشست علنی مجلس گفت که «در اجرای ماده ۱۳۸ قانون آیین‌نامه داخلی، استرداد لایحه «اصلاح موادی از قانون کار» به‌دلیل نگرانی‌های ابراز شده و انتقادهای صورت گرفته، از سوی هیات رییسه مجلس اعلام وصول می‌شود.»

لایحه اصلاح قانون کار که تیر سال گذشته برای دومین بار به مجلس ارائه شد، با اعتراض گسترده تشکل‌های کارگری روبرو شد. کارگران این لایحه را که در دولت محمود احمدی‌نژاد از سوی مجلس بازگردانده شد، موجب استثمار بیشتر کارگران، آسان‌سازی اخراج نیروی کار و افزایش ناامنی شغلی می‌دانند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران گفته بود که در صورت درخواست همه تشکل‌های کارگری، دولت لایحه اصلاح قانون کار را پس خواهد گرفت.

پیش از این نیز کلیات این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس رد شده بود. سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نادیده گرفتن سه‌جانبه‌گرایی و عدم تفاهم دولت با کارگران برای ارسال این لایحه به مجلس، نحوه تعیین حداقل دستمزد و دخالت دادن شرایط اقتصادی دولت و کشور در تعیین آن، و نیز دشوار‌تر شدن برپایی اجتماعات صنفی اعتراضی را مشکلات این لایحه برشمرده بود.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.