ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پسر شهروند لبنایی‌ـ آمریکایی زندانی در ایران به روحانی نامه نوشت

پسر نزار زکا، شهروند لبنانی ـ آمریکایی که به جرم «جاسوسی» در ایران زندانی است و پنج‌بار دست به اعتصاب غذا زده، در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران خواستار آزادی پدرش شد.

پسر نزار زکا، شهروند لبنانی ـ آمریکایی که به اتهام «جاسوسی» در ایران زندانی است، در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران خواستار آزادی پدرش شد.

نزار زکا به اتهام جاسوسی در ایران زندانی است، اما همواره آن را انکار کرده

روزنامه لبنانی «دیلی استار» این خبر را گزارش داده و توضیح داده که زکا در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۵، یعنی ۲۴ شهریورماه گذشته پس از شرکت در یک کنفرانس کارآفرینی به دعوت دولت ایران بازداشت شده است.

به گفته این روزنامه، زکا از سخنرانان اصلی «دومین نمایشگاه و همایش بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار» بوده است.

این کار‌شناس فناوری اطلاعات و ارتباطات به دعوت شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان رئیس‌جمهوری ایران به تهران سفر کرده بود.

صدا و سیمای ایران کمتر از یک ماه بعد رسماً از دستگیری نزار زکا به اتهام جاسوسی برای ایالات متحده خبر داد. بازداشت او از سوی سپاه پاسداران انجام شد و دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی او را به اتهام «جاسوسی و همکاری با دولت متخاصم» به ۱۰ سال زندان و پرداخت چهارمیلیون ۲۰۰ هزار دلار جریمه محکوم کرد.

نزار زکا همواره این اتهامات را انکار کرده است. او تا کنون پنج بار به دلیل ادامه بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده.

آخرین بار زکا در ۱۲ تیرماه امسال اعتصاب غذا کرد. وب‌سایت هرانا، وابسته به فعالان حقوق بشر ایران گزارش داده که مأموران زندان اوین او را پس از اعتصاب غذا به زندان انفرادی منتقل کرده‌اند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.