ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌بس در جنوب غرب سوریه اجرایی شد

توافق آتش‌بس و «تنش‌زدایی» در جنوب غرب سوریه از ظهر یکشنبه، ۹ ژوئیه به وقت محلی اجرایی شد. این توافق در هفته اخیر بین ایالات متحده، روسیه پس از مذاکرات محرمانه در اردن به دست آمد.

آتش‌بس تحت حمایت روسیه و ایالات متحده در جنوب غرب سوریه به اجرا درآمد.

اعلام توافق آتش‌بس پس از نخستین دیدار رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در هامبورگ

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، توافق آتش‌بس و «تنش‌زدایی» در جنوب غرب سوریه از ظهر یکشنبه، ۹ ژوئیه به وقت محلی اجرایی شد. این توافق در هفته اخیر بین ایالات متحده، روسیه و اردن به دست آمد.

هدف نهایی از این آتش‌بس تلاش برای یافتن راهی برای رسیدن به صلح در سوریه است.

اعلام دستیابی به این توافق آتش‌بس پس از دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان انجام گرفت.

یکی از مهم‌ترین نتایج نخستین روز برگزاری اجلاس گروه ۲۰ توافق رؤسای جمهور آمریکا و روسیه بر سر برقراری آتش‌بس در جنوب غربی سوریه بود. زمینه‌های این توافق در مذاکرات محرمانه آمریکا و روسیه در پایتخت اردن فراهم شده بود.

مذاکرات ضروری بیشتری در راه است

تا کنون آتش‌بس‌های متعددی در سوریه اعلام شده، اگرچه چندان موفق از آب درنیامده‌اند. هنوز معلوم نیست که نیروهای وفادار به بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و شورشیان و مخالفان مسلح چه میزان به این آتش‌بس اخیر پایبند می‌مانند.

گفتگوهای اولیه بین روسیه و ایالات متحده برای برقراری «منطقه کاهش تنش» در جنوب غربی سوریه شامل استان درعا در مرز اردن و قنیطره نیز می‌شد که با بلندی‌های جولان ــ که اسرائیل بخش بزرگی از آن را در اشغال خود دارد ــ هم‌مرز است.

یک مقام بلندپایه وزارت خارجه ایالات متحده به رویترز گفته است که مذاکرات بیشتری برای تعیین جزئیات مهم این توافق‌نامه ضروری است؛ از جمله اینکه چه کسی بر پایبندی طرفین بر آن نظارت خواهد کرد.

جنگ چندلایه سوریه که پس از اعتراضات مردمی علیه بشار اسد در سال ۲۰۱۱ آغاز شد، تا کنون جان صد‌ها هزارتن را گرفته و به وخیم‌ترین بحران پناهجویی در سال‌های اخیر انجامیده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.