ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت دوازدهم آب را گران می‌کند

به دلیل شرایط بحرانی آب، دولت قصد دارد با واقعی کردن قیمت آب، تأمین آب آشامیدنی ایران را به بخش خصوصی بسپرد.

به دلیل شرایط بحرانی آب در ایران، دولت دوازدهم قصد دارد برای وادار کردن مردم به صرفه‌جویی در مصرف آب، ابتدا آب را گران کند و سپس شبکه آب‌رسانی ایران را به بخش خصوصی بسپرد.

دولت دوازدهم آب را گران می‌کند

رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در گفت‌وگو با به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از  افزایش پله‌کانی تعرفه‌های آب در ایران در دولت دوازدهم خبر داده. او گفته است:

«باید به طور متوسط به قیمت تمام شده برسیم. بدین معنا که به صورت پلکانی در هر پنج متر مکعب قیمت افزایش یابد و این مسئله به گونه‌ای باشد که پرمصرف‌ها تنبیه و کم‌مصرف‌ها تشویق شوند. اگر معضل قیمت واقعی آب حل شود، دست دولت در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز باز خواهد شد و می‌توان آب را به عنوان یک کالا در اختیار مشترکان قرار داد و در همین راستا مشکلات این حوزه نیز تا بخش زیادی برطرف خواهد شد.»

شرکت مهندسی آب و فاضلاب تهران چندی پیش اعلام کرده بود که هزینه تأمین هر متر مکعب آب شرب بهداشتی ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان است.

میان هدررفت آب مطابق استاندارد جهانی ۱۰ درصد است. اما در ایران این مقدار ۲۵ درصد هم گزارش شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    اینکه گفته شده هزینه تأمین هر متر مکعب آب شرب بهداشتی ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان است، گفته صحیحی نیست. شاید ایشان با هدر رفت آب در سیستم های غیر استاندارد آب شهری و سایر محاسبات دیگر که ربط مستقیمی به مصرف کننده ندارد، چنین اظهار نظر کرده اند! که بهر جهت بار اصلی را بر دوش مردم خواهد گذاشت. علی ایحال، گران شدن آب به نفع کشور و دولت تمام خواهد شد. شاید بدینوسیله الگوی صحیح مصرف در میان ایرانیان اصراف پیشه رواج بیابد.