ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ثبت نبستن کمربند، استفاده از موبایل و خوردن و آشامیدن در دوربین پلیس

رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور نیروی انتظامی ایران گفته است ثبت تخلفات رانندگی از جمله نبستن کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه و خوردن و آشامیدن با استفاده از دوربین‌ در قالب طرحی آزمایشی در یکی از استان‌های کشور در حال اجراست.

دوربین پلیس ایران نبستن کمربند ایمنی، استفاده از موبایل و خوردن و آشامیدن را ثبت می‌کند.

عکس از آرشیو

رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور نیروی انتظامی ایران گفته است ثبت تخلفات رانندگی از جمله نبستن کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه و خوردن و آشامیدن با استفاده از دوربین‌ در قالب طرحی آزمایشی در یکی از استان‌های کشور در حال اجراست.

ادریس جعفری گفته است اگر اجرای این طرح موفقیت آمیز باشد، در تمام شهرهای کشور اجرا خواهد شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گزارش کرده است که اکنون حدود سه ماه از اجرای این طرح می گذرد.

جعفری در پاسخ به این سوال که چقدر زمان لازم است تا موفقیت اجرای این طرح مشخص شود گفته است: «حداقل دو ماه دیگر نیاز است تا این طرح در صورت نبود مشکل در زمینه های سخت افزاری و نرم افزاری، سراسری شود.»

این مقام مسئول نیروی انتظامی به محل دقیق اجرای این طرح اشاره ای نکرده اما گفته است این طرح در فاز اول در سطح شهرها و در فاز دوم در جاده های درون و برون شهری اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور گفته است برای اجرای این طرح مشکل بودجه وجود ندارد و سیستم ثبت تخلفات مورد اشاره در دوربین تعدادی از خودروهای پلیس شهر مورد نظر که این طرح به صورت آزمایشی در آن اجرا می شود، نصب شده است.

به گفته جعفری دوربین های نظارتی پلیس که بر روی خودروهای پلیس نصب شده اند، در حال حاضر توقف دوبل و همچنین خودروهای پارک شده زیر تابلوهای ایستادن ممنوع را رصد می کنند که در صورت اجرای طرح جدید، تخلفات دیگر از جمله خوردن و آشامیدن، نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه نیز رصد خواهد شد.

دوربین های هوشمند همچنین تخلفاتی از جمله سرعت، محاسبه میانگین سرعت، فاصله طولی، عبور از چراغ قرمز، عبور از طرح ترافیک و عبور از خط اضطرار در تونل را ثبت می کنند.

سال گذشته ۶۰۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده های ایران نصب شده اند.  قرار بوده در سه ماهه اول امسال هم ۶۰۰ دوربین دیگر در جاده ها نصب شوند.

گفته می شود دوربین های جدید فاصله بین دو دوربین و فاصله طولی و عرضی را محاسبه می کنند و با استفاده از سامانه هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل، تمام تخلفات را ثبت می کنند و رانندگان خاطی متوقف می شوند.

راننده های اتوبوس هم بعد از هر سه ساعت رانندگی، باید ۱۵ دقیقه استراحت و از رانندگی خودداری کنند.

آمار تصادف ها و حوادث رانندگی در ایران بالاست و سالانه عده زیادی در این تصادف ها جان خود را از دست می دهند. در سال های اخیر تلاش شده است تا با وضع قوانین سختگیرانه و نظارت بیشتر پلیس، آمار تصادف در ایران کاهش داده شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.