ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برخورداری از جمعیت ۱۲ تا ۱۵هزار نفری شرط تبدیل یک مرکز درمانی به مرکز شبانه‌روزی

وزیر بهداشت ایران گفته است مراکز درمانی مناطق دارای جمعیت ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار نفر، شبانه‌روزی می‌شوند. حسن قاضی‌زاده هاشمی، در سفر خود به استان مرکزی، ضمن بازدید از «بیمارستان خنداب» برخورداری از جمعیت ۱۲ تا ۱۵ هزار نفری یک منطقه را شرط تبدیل شدن مرکز درمانی آن منطقه به مرکزی شبانه‌روزی اعلام کرد.

وزیر بهداشت ایران گفته است مراکز درمانی مناطق دارای جمعیت ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار نفر، شبانه‌روزی می‌شوند.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن قاضی‌زاده هاشمی، در سفر خود به استان مرکزی، ضمن بازدید از «بیمارستان خنداب» برخورداری از جمعیت ۱۲ تا ۱۵ هزار نفری یک منطقه را شرط تبدیل شدن مرکز درمانی آن منطقه به مرکزی شبانه‌روزی اعلام کرد.

به گفته وزیر بهداشت ایران «این مهم مصوبه مجلس است و نمی توان برای مناطق جمعیتی کمتر از این میزان، این خدمت را در نظر گرفت.»

این در حالی است که بسیاری از مناطق محروم به ویژه در روستاها جمعیتی کمتر از میزان مقرر شده دارند.

حسن قاضی‌زاده هاشمی همچنین در حاشیه بازدید از «بیمارستان فراهان» اراک هم گفته است: «در شهرهایی که جمعیت‌ آنها ۳۰، ۴۰ یا ۵۰ هزار نفر است، فراهم کردن تجهیزات بسیار آسان‌تر است.»

به گفته او امکان اینکه بتوان همه متخصصان را تامین کرد، وجود ندارد: «متخصصان اصلی را می‌توان در شهرهای پر جمعیت در رشته‌هایی همچون کودکان، داخلی، بی هوشی و جراحی تامین کرد، اما مردم انتظار دارند برای همه رشته‌ها در هر شهر متخصص داشته باشیم که چنین چیزی ممکن نیست.»

وزیر بهداشت همچنین گفته است: «متاسفانه به دلیل اینکه مراکز آموزشی ‌ما فضای مناسب ندارند و توسعه پیدا نکرده‌اند، تعداد فارغ‌التحصیلان در بعضی رشته‌ها ۶۰ نفر است در حالی که ما باید بتوانیم ۴۵۰ شهر را پوشش بدهیم.»

به گفته قاضی‌زاده هاشمی ظرفیت دوره‌های پزشکی به سه هزار نفر افزایش یافته است: «در حال حاضر ورودی ما حدود هشت هزار نفر است، اما این افراد نیز باید یک دوره شش‌ ساله را بگذرانند تا فارغ‌التحصیل شوند و سپس باید وارد دوره‌های تخصصی شوند و همین امر تامین متخصص را زمان‌بر می‌کند.»

به گفته وزیر بهداشت، ایران سال‌هاست پزشک و متخصص از خارج کشور وارد نمی‌کند، بلکه توانسته است برخی را -بنا به خواست خودشان- به خارج بفرستد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Civil

    ولی این رشد کاسبکارانه کمی بوده و نه کیفی. بدیه است رشته های نظری و انسانی که نیاز چندانی به ازمایشگاه و تجهیزات ندارند با مشتی کتاب ترجمه شده و با حرافی به ظاهر استادان چارت دروس پر می شود. ولی رشته علمی تجربی که واقعا نیاز به کسب تخصص و مهارت است کمتر بوده. از عیب کاست پزشکان گفتم از حنش هم بگویم! البته این کاست و محرومیت مصنوعی از کمبود پزشک متخصص موجه نیست اما حداقل اجازه نداده به اندازه سایر رشته ها افت کیفیت پیدا کند. اما مشکل اصلی ایران تجاری شدن دانش و مدرک گرایی است. بلایی که حاکمیت نقش مستقیم در آن دارد. میلیون ها جوان بیکار مدرک داشنگاهی به دست که به دلیل بالا رفتن توقعاشان دیگر حتی حاضر نیستند به مشاغل ساده و مزد کم رضایت بدهند-از بدبختی - خود را بخاطر داشتن مدرک دانشگاهی چنان بالا میگرند که دون شانشان است مثلا با یک دیپلمه ازدواج کنند! چوب مدرک گرایی اش را دارند میخورند، بیکاری و بالارفتن سن ازدواج و محرومیت از لذایذ زندگی، وقتی متوجه عمر بر باد رفته میشوند که سنشان از مرز 40 سالگی گذشته و دیگر بهشان جوان نمی گویند! چیزی که می ماند حسرت و افسردگی و گاهی مجبور به خلافکاری و گاه خودکشی!

  • Civil

    داستان عمدی بودن ترویج مدرک گرایی خییل تابلو است، منتها برخی روشنفکران منتقد بخاطر مصالحشان و اینکه گمان میکنند این قشر به صاطلاح تحصیل کرده دانشگاهی نیرو یآزادی- دمکراسی خواه و روشنفکر هستند! اما من می گیوم اشتباه میکیند، شاید اقلیتی اهل مطالعه و روشنفکر باشند ولی اغلبشان ادمهای مدرک گرا راحت طلب هستند و از درک سیاسی چندانی برخودار نیستند و انتظاری هم از نوجوان و تازه جوان زیر 22 سال نمیرود وقتی عمده عمرش یا به طمالعه دروس یا بطالت و جوانی کردن است. این را از روی داغ بودن شبکه چت و دوست یابی در مقابل وبسایت های اندیشه ورزانه میتوان فهمید، اساسا این نسل جدید دانشگاهی را نباید با آن نسل دانشگاهی دهه های قبا 1360 مقایسه کرد. آن موقع وقعا افراد نخبه وباهوش میامدند و شاید اغب از طبقه متوسط، و باز هم در زمان پلهوی ها واقعا ازادی ها بسیاربیشتر حالا بود. الان بسیج و سپاه حزب پادگانی سراسری شد، ترسو وجشن اساسا از درون خانه و جامع بر همه از جمله دانشجو سیستماتیک القا شده و آنهاکه امروزه اغلب از حانواده نوکیسگان هستند اهل مبارزه و تغییر نیست!. اکثرین این قدر حاضر به هزینه دادن برای آزادی و دمکراسی خواهی و جامعه مدنی نیست و به شدت عافیت طلب است و من طبقه کارگری را به مراتب متسعدتر میدانم تا این قشر مدرک گرای دانشگاهی.

  • Civil

    دلیل کمبود متخصص؟! مافیا یا یا کست قدرت پزشکان و رهچی اسمش میخواهید بگذارند، د ه ها سال است اجازه افزایش پذیرش رشته های پزشکی نداده؛ ذی نفوذان حکومتی و مشخصا دانشگاه آزاد و پیام نور ، و در سالهای اخیر غیر دولتی ها وابسته به نظام در حالی مدرک گرایی را عمدا گسترش دادند تا کاسبی بزرگی چند هزار میلیارد تومانی از کلاسهای کنکور تا دانشگاهای پولی و در راسش دانشگاه آزاد. شر مدرک دانشگاهی برای تاسیس شرکت!، افزایش شرط مقطق تحصیلی حتی باری ماشغل ساده مثل نظامتچی نشان میدهد این کرا عمدی بوده، همان کسانی این دانشگاههای پولی راه انداختند و عضو هئیت امنا بودند همان دولتی ها و مجلسی و اعضای شورای عالی فرهنگی بودند و کاملا با برنامه قبلی و آگاهانه مدرک گرایی را ترویج دادند از ساختن فیلم وسریال هایی دیپلمه و زیر دیپلم ها تحقیر میکردند و انگ بی سوادی حتی به دیپلم ها میزنند و تا رواج شوخی های زشت علیه دیپلم و زیردیپلم ها امروزه بر من لاقل مسلم شده این یک برنامه حساب شده برای ترویج مدرک گرایی و اجبار مردم برای رفتن به داشنگاه پولی و سرکیسه کردن مردم و بیچاره کردن ملت بوده است.