ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل: بی‌توجهی به زندگی انسان‌ها در موصل

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید جنگ برای بازپس‌گیری موصل به جنایت‌های جنگی جدی منجر شده است. در این جنایت‌ها تمام طرف‌های درگیری مقصرند.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که در نبرد برای بازپس‌گیری موصل تمام طرف‌های درگیری به‌طور جدی مرتکب جنایت جنگی شده‌اند.

عفو بین‌الملل: در جنایات موصل تمام طرف‌های درگیری مقصرند.

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه ۱۱ ژوئیه / ۲۰ تیر در برلین منتشر کرد گفت: «در برخی موارد [در موصل] نقض حقوق بشر می‌تواند جنایات جنگی محسوب شود.»

به‌گفته این سازمان مدافع حقوق بشر، گروه «دولت اسلامی» (داعش) مردم ساکن روستاهای اطراف را به بخش غربی موصل که درگیری‌ها در آن جریان داشت منتقل کرده تا از آن‌ها به‌عنوان سپر انسانی استفاده کند. همزمان نیروهای عراقی و ائتلاف جهانی علیه داعش به‌رهبری آمریکا از سلاح‌هایی استفاده کرده‌اند که «در مناطق پُرجمعیت هرگز نباید مورد استفاده قرار گیرند».

در تحقیقاتی که عفو بین‌الملل با عنوان «به هر قیمتی» منتشر کرده، گزارش‌های شاهدان عینی ساکن منطقه، دستیاران پزشکی و کارشناسان تسلیحاتی بین ماه‌های ژانویه تا اواسط ماه مه آمده است. بر اساس این گزارش‌ها، نیروهای داعش با «درهای جوشکاری شده و تله‌های انفجاری» مانع از فرار مردم از منطقه می‌شدند. مردم بسیاری بر اثر مقاومت کشته شدند.

لین مألوف، مدیر بخش پژوهش‌های خاورمیانه عفو بین‌الملل گفت: «بی‌توجهی به زندگی انسان‌ها از سوی تمام طرف‌های درگیری نباید بدون مجازات بماند.»

این سازمان خواهان تحقیقات فوری یک کمیسیون مستقل در این زمینه شد. این کمیسیون می‌بایست در مواردی که «شواهد معتبری» برای نقض قوانین بین‌المللی وجود دارد مطمئن شود که تحقیقات لازم انجام شده و بعد نتایج آن را منتشر کند.

بخش بزرگی از موصل به ویرانه‌ای تبدیل شده است

روز یکشنبه ۹ ژوئیه / ۱۸ تیر حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق سرانجام پس از گذشت حدود هشت ماه از آغاز حمله وسیع به موصل بازپس‌گیری این شهر و خروج داعش از آن را به‌شکل رسمی اعلام کرد.

نیروهای داعش در سال ۲۰۱۴ موصل را تصرف کردند. داعش با اشغال این شهر در بخش‌هایی از خاک عراق و سوریه اعلام خلافت کرد.

نیروهای عراقی و متحدانش در ماه اکتبر سال گذشته میلادی حمله برای بازپس‌گیری موصل را آغاز کردند.

به‌گفته نیروهای امدادرسان، ماه‌ها نبرد خسارات بزرگی به این شهر وارد کرده است. هزاران نفر کشته و یا زخمی شدند و بخش بزرگی از شهر با خاک یکسان شده است. حدود ۹۲۰ هزار نفر غیرنظامی از این منطقه گریخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.