ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار سفارت ایران در عمان نسبت به کلاهبرداری با فروش ویزای کار در این کشور

سفارت ایران در عمان نسبت به «فعالیت افراد سودجو و کلاهبردار» که اقدام به فروش ویزا با حق کار در این کشور می کنند هشدار داد و از مردم خواست در این زمینه فریب نخورند.

سفارت ایران در عمان نسبت به «فعالیت افراد سودجو و کلاهبردار» که اقدام به فروش ویزا با حق کار در این کشور می کنند هشدار داد و از مردم خواست فریب تبلیغاتی را که در این زمینه می شود، نخورند.

عمان از جمله کشورهای منطقه است که رابطه نزدیکی با ایران دارد

در اطلاعیه سفارت ایران در عمان درباره اقدام به فروش ویزا با حق کار در کشور عمان به قیمت‌های بسیار بالا از سوی «افراد سودجو و کلاهبردار» آمده است که این افراد اطلاعات نادرستی از شرایط اقامت و کار در این کشور به جویندگان کار، مهاجران و سرمایه‌گذاران ایرانی ارائه می‌دهند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روز چهارشنبه ۲۱ تیر متن اطلاعیه سفارت ایران در سلطنت عمان را منتشر کرده که در آن آمده است: «اخیراً مشاهده شده است عده‌ای افراد سودجو و کلاهبردار اقدام به فروش ویزا با حق کار در کشور عمان به قیمت های بسیار بالا می‌کنند و اطلاعات نادرستی از شرایط اقامت و کار در این کشور به جویندگان کار، مهاجران و سرمایه‌گذاران ایرانی ارائه می‌دهند. این اقدامات موجب بروز مشکلات و اختلافات زیادی میان این سوداگران و جویندگان کار و سایر هموطنان ما شده است.»

سفارت ایران در عمان ادامه این روند را موجب خدشه‌دار شدن نام ایران و «اعتبار و عزت» جمهوری اسلامی در سلطنت عمان دانسته و از عموم مردم خواسته است چنانچه به فرد یا افرادی برخورد می کنند که «بدون توجه به ارزش‌های اخلاقی و انسانی اقدام به فروش ویزای نامتعارف و تجارت مشاغل سیاه می‌کنند»، مراتب را به این سفارت اطلاع دهند.

بحران بیکاری در ایران باعث شده است ارائه فرصت های کار سیاه در کشورهای همسایه -حتی با قیمت های گزاف- مورد توجه نیروهای آماده به کار قرار بگیرد؛ داستانی که پیش از این در مورد برخی دیگر از کشورهای عربی همچون امارات متحده، کویت و قطر وجود داشت و حالا به عمان رسیده است.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، میزان بیکاری در سال ۲۰۱۶ در ایران نسبت به سال پیش از آن افزایش یافته است. در این سال رتبه ایران به لحاظ نرخ بیکاری شانزدهم در جهان بوده، در حالی که در سال ۲۰۱۲ در رده ۲۹ قرار داشته است.

بر اساس تازه ترین آمارها، بیکاری در میان جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله بیش از دو برابر میانگین سرانه بیکاری در ایران است و جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۸۸۲ هزار جوان را شامل می‌شود. نرخ بیکاری در میان جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله باز هم بالاتر است: از هر سه جوان ۱۵ تا ۲۴ ساله، یک نفر بیکار است:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.