ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«روحانی در مراسم تحلیف فهرست وزیران را به مجلس ارائه می‌کند»

گمانه‌زنی‌ها به پایان رسید. معاون پارلمانی رئیس جمهوری اسلامی اعلام کرده که ۱۴ مرداد اعضای کابینه دولت دوازدهم به مجلس معرفی می‌شوند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری اسلامی اعلام کرده که حسن روحانی در مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی فهرست وزیران را هم ارائه می‌‌دهد.

حسن روحانی اعضای کابینه دوازدهم را ۱۴ مرداد اعلام می‌کند

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری اسلامی به خبرگزاری ایرنا گفته است:

«برای آقای رئیس جمهور زمان بسیار مهم است و در سال ۱۳۹۲ هم در روز تحلیف وزرا را به مجلس شورای اسلامی معرفی نمودند. در این دوره هم آقای دکتر روحانی تلاش دارند در روز برگزاری مراسم تحلیف، فهرست وزرا و برنامه دولت را به مجلس بدهند تا مجلس هر چه زودتر نسبت به بررسی وزرای پیشنهادی اقدام کند و دولت جدید در اسرع وقت شکل بگیرد.»

مجلس شورای اسلامی مقرر کرده که مراسم تحلیف حسن روحانی ۱۴ مرداد برگزار شود. رئیس جمهوری اسلامی موظف است بر اساس قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس در طی ۱۵ روز اعضای کابینه‌اش را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی معرفی کند. از آن پس، بررسی صلاحیت وزاری پیشنهاد شده آغاز می‌شود.

معاون امور مجلس ریاست جمهوری درباره حضور زنان در کابینه جدید گفته است:

«این یک مطالبه عمومی است و رئیس جمهور به توانمندی بانوان اعتقاد دارند و معتقدند نیمی از جامعه، بانوان هستند، بنابراین سه عضو کابینه از بانوان هستند که به عنوان معاون رییس جمهور در دولت یازدهم حضور دارند.»

پیش از این احتمال تصدی یک زن بر وزارت دادگستری مطرح شده بود.

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در دولت یازدهم که به دلیل عضویتش در «هیأت مرگ» همراه با ابراهیم رئیسی، انتقادهایی را متوجه حسن روحانی کرده بود، گفته بود که هنوز از او برای حضور در کابینه بعدی دعوت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.