ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تهران با کمبود معلم روبروست، تعداد معلمان کمتر هم می‌شود

معلمان از ۳ سال پیش برای رسیدن به مطالبات صنفی خود بارها تجمع اعتراضی برپا کرده‌اند. از جمله می‌توان به برپایی چندین تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

آموزش و پرورش شهر تهران هم‌اکنون با کمبود معلم روبروست ولی تعداد معلمان بازهم کمتر خواهد شد. در سال جاری ۱۵۰۰ معلم بازنشسته می‌شوند و تنها ۲۵۰ آموزگار به جای آنان استخدام خواهند شد.

عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش تهران می‌گوید سنوات معلمان در تهران بالاست و تا چهار سال دیگر قریب ۳۰ هزار معلم بازنشسته خواهند شد اما استخدام کم است.

او از فضای آموزشی کم و فرسودگی مدارس نیز انتقاد کرده است که عامل آن عدم تخصیص اعتبار لازم است.

به گفته باقری آموزش و پرورش تهران تا آنجا که به کمبود آموزگار ربط دارد، باید از «روش‌های دیگر» نیرو بگیرد.

یکی از روش‌های آموزش و پرورش برای جبران کمی تعداد معلمان،  استفاده از معلمان حق‌التدریسی است که به ‌شکل پاره وقت با حقوق پایین‌تر از معلمان رسمی و پیمانی و شرایط کاری دشوارتر به کار گرفته می‌شوند.

معلمان حق‌التدریسی بارها در اعتراض به بلاتکلیفی خود تجمع برپا کرده و خواستار استخدام در آموزش و پرورش شده‌اند. مسئولان می‌گویند اعتبار لازم برای تغییر وضعیت حق‌التدریسی‌ها موجود نیست.

مساله کمبود معلم، پائین‌بودن حقوق معلمان استخدامی نیز با کمبود بودجه آموزش و پرورش گره خورده است.

اواخر سال ۹۵ مدیر کل آموزش و پرورش از  ۱۰ میلیارد تومان کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش خبر دارد و اعلام کرد اگر کسری بودجه جبران نشود این وزارتخانه حتی قادر به پرداخت حقوق معلمان نخواهد بود.

معلمان ایران از ۳ سال پیش برای رسیدن به مطالبات صنفی خود بارها تجمع اعتراضی برپا کرده و یا کلاس‌های درس را تعطیل کرده‌اند. از جمله می‌توان به برپایی چندین تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

این اعتراضات به تعقیب و پیگرد چندین تن از فعالان صنفی معلمان از جمله اسماعیل عبدی دبیر ریاضی و از فعالان کانون صنفی معلمان تهران منجر شده است.

در ماه‌های آخر سال ۹۵ فعالان صنفی معلمان کمپین بودجه عادلانه را در فضای مجازی براه انداختند. هدف کمپین جلب توجه دولت و نمایندگان مجلس به خواست‌های معلمان و وضعیت آموزش و پرورش به هنگان بررسی و تصویب بودجه سال ۹۶ بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.