ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ در پاریس

رئیس جمهوری آمریکا همزمان با جشن‌های ملی فرانسه به پاریس سفر می‌کند. آینده سوریه و همکاری نظامی با فرانسه در غرب آفریقا از موضوعات مورد گفت‌وگوست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که در داخل آمریکا به خاطر ابهام در رابطه‌اش با روسیه تخت فشار قرار گرفته و به دلیل عدم پایبندی‌اش به توافق‌نامه اقلیمی پاریس، انتقاداتی را در کشورهای غربی برانگیخته، پنجشنبه ۱۳ ژوئیه برای دیدار و گفت‌وگو با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه وارد پاریس می‌شود. مذاکراتی درباره جنگ داخلی سوریه و همکاری نظامی با فرانسه در غرب آفریقا در دستور کار رهبران دو کشور قرار دارد.

نخستین دیدار امانوئل مکرون و دونالد ترامپ، رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا در اجلاس گروه ۷

مکرون امیدوار است در پرتو سفر رئیس جمهوری آمریکا به فرانسه جایگاه فرانسه در سیاست جهانی را ارتقا دهد. ترامپ که در اجلاس ۷ و در اجلاس ۲۰ به دلیل عدم پایبندی‌اش به توافق‌نامه اقلیمی پاریس مورد انتقاد قرار گرفته بود، امیدوار است از حمایت فرانسه برخوردار شود.

سران دو کشور پیرامون علائق دیپلماتیک و نظامی آمریکا و فرانسه با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند. کاخ الیزه اعلام کرده که علاوه بر این، توافق اقلیمی پاریس و تجارت آزاد جهانی نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس جمهوری آمریکا و همسرش در هتلی تاریخی که پیشینه آن به قرن هفدهم می‌رسد اقامت می‌کنند. در این هتل ناپلئون بناپارت و نظامیان بلندمرتبه فرانسوی سکونت داشته‌اند. رؤسای جمهور دو کشور و همسرانشان در رستورانی در طبقه دوم برج ایفل به اتفاق ناهار می‌خورند. الیزه درباره این برنامه گفته است: «نشانه‌ها به اندازه کافی گویا هستند. پاریس همواره پاریس است.»

دونالد ترامپ در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بود فرانسه دیگر آن فرانسه سابق نیست و از فرانسوی‌ها خواسته بود تلاش بیشتری برای مبارزه با تروریست‌های اسلام‌گرا انجام دهند.

۱۴ ژوئیه سال گذشته، همزمان با جشن‌های ملی فرانسه یک تروریست تونسی در شهر ساحلی نیس در کوت‌آزور با کامیون عده زیادی را زیر گرفت. در این حادثه ۸۰ نفر کشته شدند.

سفر رئیس جمهوری فرانسه مصادف است با سالگرد این ترور و برگزاری جشن‌های ملی فرانسه.

کاخ سفید اعلام کرده که مکرون و ترامپ درباره بحران سوریه نیز با یکدیگر مذاکره و گفت‌وگو می‌کنند. آزادسازی شهر رقه و مبارزه با تروریسم در خاورمیانه در مرکز توجه قرار دارد. سخنگوی الیزه گفته است:

«تردیدی نیست که رئیس جمهور فرانسه در این مذاکرات، نقش فرانسه در آینده سوریه را هم مطرح می‌کند.»

امانوئل مکرون، جوان‌ترین رئیس جمهور فرانسه از ۲۰۰ سال پیش تاکنون بارها به تأکید اعلام کرده که عملیات نظامی برای برقراری صلح در سوریه کافی نیست، بلکه کشورهای غربی می‌بایست برای توسعه و ثبات سوریه نیز بکوشند.

مبارزه با تروریسم و اسلام‌گرایی در غرب آفریقا نیز در مذاکرات سران دو کشور جایگاه ویژه‌ای دارد. فرانسه در چاد، در منطقه ساحل با هدف مبارزه با اسلام‌گرایان پیکارجو ۴ هزار نیروی نظامی مستقر کرده و در این زمینه از همکاری نظامی با آمریکا نیز برخوردار است.

ابتدا قرار بود رئیس جمهوری آمریکا به بریتانیا سفر کند، اما مردم بریتانیا به این سفر اعتراض کردند و در چندین شهر از جمله در لندن تظاهراتی به راه انداختند.

۵۹ درصد فرانسوی‌ها اما از سفر رئیس جمهوری آمریکا به کشورشان استقبال کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.