ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی نیروهای مسلح ایران: برنامه‌های خسارت‌باری برای آمریکا داریم

وزیر دفاع آمریکا از سرنگونی حکومت ایران سخن گفته بود، سردار جزایری این سخنان را «هذیان» خواند و گفت ایران برنامه‌هایی برای وارد کردن خسارت‌های زیاد به آمریکا دارد.

سردار مسعود جزایری سخنان اخیر وزیر دفاع آمریکا علیه جمهوری اسلامی را «هذیان‌های آشفته» خواند و در رابطه با تحریم‌های این کشور گفت ایران برنامه‌هایی برای وارد کردن خسارت‌های زیاد به آمریکا دارد.

مسعود جزایری: جمهوری اسلامی در چارچوب اهداف و سیاست‌های تعریف شده خود، بیرون راندن بیگانگان از منطقه را به‌طور مستمر ادامه می‌دهد.

مسعود جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران با اشاره به سخنان اخیر جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا گفت:

«رؤیاهای مضحک آمریکایی‌ها در مورد سرنگونی جمهوری اسلامی ایران، غیر از هذیان‌های آشفته چیز دیگری به حساب نمی‌آید و ما از این‌که آن‌ها این‌گونه خود را مشغول کرده‌اند هیچ نگرانی نداریم.»

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به‌تازگی گفته بود تا وقتی مردم ایران حکومت دینی این کشور را تغییر ندهند، برقراری روابط مجدد بین آمریکا و ایران بسیار دشوار خواهد بود.

او بین مردم ایران و جمهوری اسلامی تمایز قائل شده و افزوده بود:

«قطعاً مشکل ما مردم ایران نیستند. ما با این رژیم مشکل داریم که عواملش را می‌فرستد سفرا را در واشنگتن یا پاکستان به قتل برسانند. این رژیم ایران است که موشک در اختیارحزب‌الله لبنان یا حوثی‌ها در یمن قرار می‌دهد.»

ماتیس در سخنانش ایران را به دخالت در عراق، یمن و سوریه متهم کرده و گفته بود اگر ایران دخالت نمی‌کرد، تاکنون حکومت بشار اسد سقوط کرده بود.

در پاسخ به این سخنان سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران گفته است جمهوری اسلامی در چارچوب اهداف و سیاست‌های تعریف شده خود، سیاست خود در منطقه را ادامه می‌دهد.

جزایری در مورد تحریم‌های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی نیز گفت:

«برنامه‌هایی داریم که خسارت آن برای آمریکا از فراوانی زیادی برخوردار است».

پیش از جزایری، سردار حسین دهقان، وزیر دفاع ایران نیز سخنان جیمز ماتیس را «هذیان‌گویی افراد تب‌دار» خوانده و گفته بود:

«وزیر دفاع و هیأت حاکمه آمریکا بهتر است به جای تعیین تکلیف برای ملت‌های دیگر به فکر حل مسائل داخلی خود و بررسی علل اساسی موجود باشند.»

او پیش‌بینی کرده بود که مسائل داخلی آمریکا «در آینده‌ای نه چندان دور، نه تنها دولت فعلی آمریکا را ساقط خواهد کرد بلکه نظام سیاسی این کشور را نیز با چالش‌های فراوان و جدی مواجه می‌کند.»

این نخستین بار نیست که یکی از مقامات آمریکایی ضرورت تغییر حکومت ایران را مطرح می‌کند. در اواخر خرداد سال جاری رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، در سخنانی در تبیین سیاست دولت دونالد ترامپ در برابر جمهوری اسلامی ایران گفته بود:

«سیاست ما در قبال تهران، جلوگیری از سلطه‌جویی این کشور در خاورمیانه، ممانعت از دسترسی ایران به تولید سلاح هسته‌ای و همچنین حمایت از عوامل داخل کشور برای تغییر مسالمت‌آمیز حکومت است.»

تیلرسون همچنین گفته بود که آمریکا از نیروهایی در داخل ایران پشتیبانی می‌کند که به تغییر مسالمت‌آمیز این حکومت کمک کنند.

وزارت خارجه ایران در اعتراض به این سخنان کاردار سوئیس در تهران را به عنوان حافظ منافع آمریکا احضار کرد. همچنین نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل اینسازمان، از سخنان وزیر خارجه آمریکا شکایت کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جمشید

    سقوط ارزش ریال و بی اعتباری گذرنامه جمهوری اسلامی خود نشان دهنده بسیاری از واقعیت ها است

  • جمشید

    شما خسارت ها را به مردم ایران زدید. برای ایران فاجعه ها ببار آوردید. وضع امروز کشور را با سال 56 مقایسه کنید ! با شیخ نشینهای جنوب خلیج فارس و چین و کره جنوبی و مالزی و ترکیه مقایسه کنید ! فساد در این حکومت را با حکومت های این کشورها و شبه کشورها و با پیش از انقلاب خود ایران مقایسه کنید. وابستگی به صادران نفت و وابستگی به خرج کشور را بررسی کنید.

  • مجتبی

    از طرف خودتان و دار و دسته ولائی تان قوی ترین کشور دنیا رو تهدید کنید (نام ایران را بر زبان نیاورید). من ایرانی تمایلی به سرشاخ شدن با این گاو نیرومند اتمی ندارم و ترجیح می دهم با مذاکره و دیپلماسی مشکلات حل بشوند.