ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب غذای ۱۰۰ کارگر ذوب‌آهن اردبیل در مسجد شهر

کارگران پیش از این بارها مقابل استانداری و اداره کار شهر تجمع کرده بودند اما هر بار این دو نهاد آن‌ها را به یکدیگر پاس داده‌ بودند.

حدود صد تن از کارگران ذوب‌ آهن اردبیل که ماه‌هاست دستمزد نگرفته‌اند در مسجد «میرزا علی‌اکبر» اردبیل اعتصاب غذا کردند. کارگران پیش از این بارها مقابل استانداری و اداره کار شهر تجمع کرده بودند اما هر بار این دو نهاد آن‌ها را به یکدیگر پاس داده‌ بودند.

در پی تحصن و اعتصاب غذای کارگران در مسجد، دادستانی استان اردبیل برای بررسی خواست‌های کارگران اقدام کرده است.

به نوشته خبرگزاری تسنیم، ناصر عتباتی دادستان استان اردبیل، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به خواست‌های کارگران گفته است: «متأسفانه در جریان این تحصن و اعتراض حتی یک نفر از مسئولان در بین کارگران حاضر نشده بود و اگر دستگاه قضایی به این موضوع ورود پیدا نمی‌کرد، مشکلات بیشتری در این حوزه رخ می‌داد.»

عتباتی گفته است مجموع مطالبات حدود ۱۰۰ کارگر ذوب‌آهن اردبیل به ۳ میلیارد تومان بالغ می‌شود و مقرر شده در سه قسط به کارگران پرداخت شود. قسط اول، حدود ۸۵۰ میلیون تومان به کارگران پرداخت شده و آن‌ها به اعتصاب غذا و تحصن خود پایان داده‌اند.

کارخانه ذوب آهن اردبیل توسط  بخش خصوصی ایجاد شده و گفته می‌شود که سرمایه‌دار اصلی کارخانه را به یک پیمانکار اجاره داده است.

دادستان اردبیل گفته است حدود ۱۲۰ کارگر دیگر ذوب‌آهن اردبیل که در این مجموعه مشغول به کارند نیز مطالباتی دارند و «اگر نهادهای مربوطه برای پرداخت حق و حقوق این افراد نیز فکری نکنند، قطعا مشکلات این کارگران افزایش پیدا می‌کند.»

مدیرکل اداره کار استان اردبیل درباره کارگران هم‌اکنون شاغل در ذوب آهن اردبیل گفته است آن‌ها که در دو شیفت مشغول تعمید ماشین‌آلات و دستگاه‌های تولید هستند، دستمزد ماه‌های فروردین و اردیبهشت را دریافت کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.