ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک نماینده اصلاح‌طلب: ابقای ۶ وزیر در کابینه دوازدهم قطعی است

الیا س حضرتی در توییتی نوشته است که محمد جواد ظریف (وزیر خارجه)، حسن قاضی‌زاده هاشمی (وزیر بهداشت)، بیژن نامدار زنگنه (وزیر نفت)، حسین دهقان (وزیر دفاع)، مسعود سلطانی‌فر (وزیر ورزش) و محمود واعظی (وزیر ارتباطات) ابقا شده‌اند.

الیاس حضرتی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی و صاحب‌امتیاز روزنامه اعتماد ادعا کرده که ۶ وزیر کنونی در کابینه دوازدهم ابقا شده‌اند.

الیاس حضرتی و گمانه‌زنی‌های پربازتابش درباره ترکیب کابینه دوازدهم

نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس شورای اسلامی در توییتی نوشته است که محمد جواد ظریف (وزیر خارجه)، حسن قاضی‌زاده هاشمی (وزیر بهداشت)، بیژن نامدار زنگنه (وزیر نفت)، حسین دهقان (وزیر دفاع)، مسعود سلطانی‌فر (وزیر ورزش) و محمود واعظی (وزیر ارتباطات) در کابینه دوازدهم ابقا شده‌اند.

مجلس شورای اسلامی مقرر کرده که مراسم تحلیف حسن روحانی ۱۴ مرداد برگزار شود. رئیس جمهوری اسلامی موظف است بر اساس قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس در طی ۱۵ روز اعضای کابینه‌اش را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی معرفی کند. از آن پس، بررسی صلاحیت وزاری پیشنهاد شده آغاز می‌شود.

روحانی با جمعی از وزیران دولت نهم
روحانی با جمعی از وزیران دولت نهم

روز گذشته رسانه‌های داخلی فیلمی از گفت‌وگوی تلفنی ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه با حسن قاضی‌زاده هاشمی را منتشر کرده بودند. مکارم شیرازی از قاضی‌زاده هاشمی خواسته بود که حتماً مسئولیت وزارت بهداشت در کابینه بعدی را به عهده بگیرد.

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری اسلامی ۲۱ تیر اعلام کرده بود که حسن روحانی در مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی فهرست وزیران را هم ارائه می‌‌دهد.

پیش از این الیاس حضرتی ادعا کرده بود که محمد فرهادی قطعاً از وزارت علوم می‌رود. به گفته حضرتی، روحانی قصد دارد تصدی وزارت علوم را به رضا فرجی‌دانا یا جعفر میلی منفرد واگذار کند، اما ان‌ها ظاهراً علاقه‌ای به این وزارتخانه ندارند.

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری اسلامی پیش از این اعلام کرده بود که قطعاً یه وزیر زن نیز در کابینه دوازدهم حضور دارند.

پیش از این احتمال تصدی یک زن بر وزارت دادگستری مطرح شده بود.

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در دولت یازدهم که به دلیل عضویتش در «هیأت مرگ» همراه با ابراهیم رئیسی، انتقادهایی را متوجه حسن روحانی کرده بود، گفته بود که هنوز از او برای حضور در کابینه بعدی دعوت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیر صغیر !!

    مسعود سلطانی‌فر (وزیر ورزش) شخصا اطلاعاتی ندارم چون اسا دیگر بدم آمده از ورزش پروپاگاندای رزیم. وجود فساد که خبر یکی اش در همین است شما منتشر شده و حتی کار به خرافه کشیده و استخدام جادوگر.... این ورزش قهرمانی و شبه خصوصی ولی عمیقا فسادخیز عمدتا حربه پروپاگاندا و اتلاف بیت المال نیست. اسباب تخدیر مردم و تخیله روحیه مبارزه مردم ایران . البته عرصه ورزش ایران هم مثل هنر افاراد واقعا مردمی دارند. همه بد نیستند. ولی کلیت نامطلوب است. محمود واعظی (وزیر ارتباطات) ادامه فیلتر، فضای امنیت، ترس، گران فورشی، کیفیت پایین... یک عنصر ناکارآمد و حتی عقب مانده فکری که عاجر درک ضروریات فناروی اطلاعات است. با این حساب هنوز معلومست نیست عناصر نامطلوب و ناکارآمد دیگر کابینه همچو این ها بادش. حسن روحانی انگار ماموریت دارد از سوی خامنه ای یک دوره گذار بحران ضعف بگذارد تا نیوری بیگرد نظام برای دوره از تندروی شدیدتر و ایران ویران کن، و جهان تخریبی!

  • امیر صغیر !!

    محمد جواد ظریف (وزیر خارجه) حسین دهقان (وزیر دفاع) این دو معلومست مورد تایید رهبری هستند. حسن قاضی‌زاده هاشمی (وزیر بهداشت) شخصا به خاطر تدوام کاست پزشکان و تبعیض علیه سایر بخش های کادر و پرسنل بهداشت و درمان و نارضایتی ها، اساس مخالف انتخاب یک پزرشک هستم. هرچند امید چندانی به حافظه کار راست میانه داشیعه حسن روحانی نیست. ولی انتخاب یک شخص عیر پزشک مثلا پرستار زن باسابقه کاملا می تواند یک اعتدال و اصلاح گری واقعی باشد. بیژن نامدار زنگنه (وزیر نفت) آدم بسیار مشکوک و متهم به فساد و رانت خورای. بخشی از وزرا اشارفی دولت حسن روحانی. شاید به خاطر ناشتن مافیای و قدرت مفایایی اش حسن روحانی مایلست از این عنصر نامطولب استافده کند تا در برابر سایر مافیاهی نظام بویژه اخوندهای درباری و سپاه-بسیج همچو سپر استفاده کند. آنچه احتمال داردد زنگنه سرکرده یکی بزرگترین مافیاهای اقتصادی این نظام است آن قدر که توانسته دربرابر سهم خواهی و ززیاده خواهی سپاه بهظ اهر مقاومت کند. چون سپاه خواهان بلعیدن کامل ایران است!

  • امیر صغیر !!

    بنا بر رسم غیرقانونی وضد دموکراتیک رهبر نظام -خامنه ای- عملا در تمام امورکشور از جمله تعیین وزرا نقش اصلی دارد بویژه وزراتخانه های کلیدی که عمدتا جز کراشکنی و تدخال در توسعه کشور نداشته! او و حامیان تمامیت خواه و مستبد چه مستقیم و از چه راه مجلس فرمایشی و اهرم های فشار وزرای خودشان به رئیس جمهور تحمیل می خواند بکنند، هرچند حود حسن روحانی از نظر ایدئولوژی یک داشیعه است منتها میخواهد به سبک هاشیمی رفسنجانی از سبک سیاسی داشیعه پیش ببرد. فرق او با به اصطلاح تندورها در این است که او داشیعه وار است ولی تندروها داعشی وار هستند. در واقع تندروها وهابی-سلفی های شیعه هستند! کسانی در رقابت و دنباله روی وهابی-سلفی هستند در ظاهر شیعه که مثلا تبعیض عقیدتی، اعدام (از جمله قصاص و سنگسار، قتل دگرباشان جنسی و مرتدان و کافران...)، حجاب اجباری، شلاق، تکفیر، جنگ فرقه ای، در واقع اسمشان شیعه است ولی در اصل وهابی-سلفی تکفیری داعشی هستند.