ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ویزای آمریکا –سخت‌گیری و آسان‌گیری

پرده دیگری از کشمکش بر سر فرمان مهاجرتی ترامپ. وزارت خارجه آمریکا می خواهد سخت‌گیری‌های بیشتری برای صدور ویزا اعمال ‌کند، در همان حال دادگاهی در هاوایی تعریف تازه‌ای از خویشاوند به دست داده.

پرده دیگری از شل‌کن  و سفت‌کن‌های آمریکا در زمینه صدور ویزا اجرا شد: وزارت خارجه آمریکا در نامه‌ای از مراکز دیپلماتیک این کشور در سراسر جهان خواسته است، برای صدور ویزا سختگیری‌های بیشتری اعمال کنند. بررسی پیشینه کیفری متقاضیان ویزای آمریکا، بررسی دقیق‌تر احتمال ارتباط متقاضی با شبکه‌های تروریستی در جهان، اطلاعات بیومتری و شرح حال متقاضی از اطلاعاتی است که اکنون می‌بایست درباره متقاضیان ویزای آمریکا موجود باشد.

وزارت خارجه آمریکا: بخش‌نامه سخت‌گیری

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که آمریکا از کشورهای سراسر جهان خواسته است که جزئیات بیشتری از اطلاعات بیومتریک یا زندگینامه متقاضیان روادید (ویزا) و سابقه کیفری آنها ارائه دهند. وزارت خارجه آمریکا برای این منظور ۵۰ روز مهلت تعیین کرده است.

این گزارش رویترز بر اساس پیامی که روز گذشته، پنج‌شنبه ۱۳ ژوئیه / ۲۲ تیر، وزارت امور خارجه آمریکا به تمام سفارتخانه‌های این کشور ارسال کرده، منتشر شده است.

این اقدام به‌منظور بررسی سوء پیشینه جنایی فرد متقاضی سفر به آمریکا و یا شواهد احتمالی ارتباط او با تروریسم انجام می‌شود.

رویترز گزارش داده که چنانچه کشورها اطلاعات یاد شده را درباره متقاضیان ویزای آمریکا در اختیار سفارتخانه‌های ایالات متحده قرار ندهند، آمریکا این کشورها را تحریم می‌کند. آنگاه این احتمال وجود دارد که آمریکا صدور ویزا برای کل شهروندان آن کشور را متوقف کند.

این طرح مربوط به تجدیدنظر آمریکا در قوانین صدور روادید می‌شود.

دادستان ایالت هاوایی: حکم آسان‌گیری

دیوان عالی آمریکا دوشنبه ۲۶ ژوئن اعلام کرد که فرمان مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا در مورد اتباع ۶ کشور مسلمان که در آمریکا دارای پیوندی نیستند قابل اجراست. بر اساس این حکم، فرمان مهاجران شامل مسلمانانی که می‌توانند ثابت کنند خانواده و خویشاوندانی در ایالات متحده آمریکا دارند نمی‌شود.

دولت آمریکا از حکم دیوان عالی چنین استنباط کرده بود که فقط آن گروه ار اتباع ایران، لیبی، یمن، سومالی و سودان که پدر و مادر، همسر، فرزند، دختر یا پسر بالغ، همسر فرزندان، برادر یا نامزدشان در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کند، می‌توانند تقاضای ویرای سفر به آمریکا را کنند. طبعاً بنا به تفسیر دولت آمریکا، پدربزرگ و مادربزرگ، نوه‌ها و خویشاوندان درجه دو و سه شامل حکم دیوان عالی نمی‌شوند.

دادستان ایالت هاوایی از دادگاه تقاضا کرده بود که مفهوم «خویشاوند نزدیک» در حکم دیوان عالی آمریکا را مشخص کند. اکنون یک قاضی در ایالت هاوایی آمریکا رأی خود را در این زمینه صادر کرده است.

بر اساس حکم قاضی واتسون چنانچه پدربزرگ و مادربزرگ، عمه، خاله، دایی یا عموی شهروندان ۶ کشور مسلمان که شامل فرمان مهاجرتی ترامپ شده‌اند، در ایالات متحده آمریکا سکونت داشته باشد، آن‌ها می‌توانند ویزای آمریکا را دریافت کنند

پیش از این ایالت‌های ماساچوست، نیویورک و واشنگتن با فرمان مهاجرتی ترامپ مخالفت کرده بودند. در ژوئن ۲۰۱۷ در پی نتیجه نگرفتن دولت ترامپ از دادگاه‌های فدرال، پرونده به دیوان عالی ایالات متحده آمریکا ارجاع داده شد. ترامپ از دادگاه خواسته بود که فوراً فرمان منع سفر را تایید کند. ترکیب دیوان عالی، همسو با دولت ترامپ است و به همین جهت رأی آن دور از انتظار نبود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.