ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افشای جزئیات کلاهبرداری بزرگ در فوتبال ایران

یک باند حرفه‌ای از خانواده‌های بازیکنان فوتبال رده سنی پایه پول می‌گرفته تا فرزندان آن‌ها را با وعده‌هایی به باشگاه‌های خارجی منتقل کند.

یک باند حرفه‌ای از خانواده‌های بازیکنان فوتبال رده سنی پایه پول می‌گرفته تا فرزندان آن‌ها را با وعده‌هایی به باشگاه‌های خارجی منتقل کند.

سایت نود، روز جمعه ۲۳ تیر جزئیاتی از کلاهبرداری اخیر در فوتبال ایران که منجر به بازداشت چند تن از فعالان آن شد منتشر کرد. این بازداشت‌ها چند هفته پیش رخ داد و تاکنون مسئولان امر جزئیاتی از این کلاهبرداری‌ها ارائه نداده‌اند.

بر اساس گزارش این سایت دلیل این بازداشت‌ها، کلاهبرداری یک باند حرفه‌ای از خانواده‌ها و بازیکنان رده سنی پایه بوده است. این باند بزرگ متشکل از برخی فعالان فوتبال با عناوین مختلف، بازیکنان رده سنی پایه و خانواده‌هایشان را با وعده‌ فریب می‌دادند و از هر کدام مبالغی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان می‌گرفتند تا آن‌ها را در باشگاه‌های کشورهای آذربایجان، ارمنستان و تایلند شاغل کنند.

پس از آن‌که بازیکنان را برای تست دادن به باشگاه‌های خارجی می‌بردند، پاسپورت آن‌ها را می‌گرفتند و دیگر به آن‌ها پس نمی‌دادند. زمانی‌که بازیکنان در تست قبول نمی‌شدند چنان وانمود می‌کردند که آن‌ها قبول شده‌اند و با هماهنگی این باشگاه‌ها، بدون دادن پاسخ مشخص به بازیکنان، آن‌ها را به مکان‌هایی شبیه به مسافرخانه‌ها و خوابگاه‌هایی در حد دخمه منتقل می‌کردند، در حالی که قبل از گرفتن پول به بازیکنان و خانواده‌ها اعلام می‌کردند که آن‌ها به هتل‌های سه و چهار ستاره برده می‌شوند.

این باند همچنین وعده‌هایی به بازیکنان مبنی بر حضور در تیم‌های پرطرفدار ایران و تیم‌های ملی در رده‌های مختلف سنی داده بود.

سایت نود نوشته است که اطلاعات دیگری هم در این‌باره دارد اما به دلیل نبود اسناد معتبر و همچنین عدم اطمینان از صحت برخی اطلاعات مربوط به بازداشت‌شدگان آن‌ها را منتشر نمی‌کند تا فدراسیون فوتبال در این‌باره اظهارنظر کند.

آذرماه سال گذشته مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در مصاحبه‌ای گفته بود سر تا پای سیستم فوتبال ایران فاسد است.

او از رشوه‌های مالی بزرگ در فوتبال ایران پرده برداشته و گفته بود حتی به خود او پیشنهاد شده بود که اگر مبلغی بپردازد می‌تواند در تیم ملی بماند اما او دست به چنین کاری نزده است.

شجاعی درباره پیگیری مجلس در قبال فساد در فوتبال ایران نیز گفته بود این پرونده‌ها به نتیجه نمی‌رسند زیرا باید افرادی افشا شوند که خود صاحب قدرت هستند و تعدادشان هم زیاد است.

در پی این مصاحبه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران مسعود شجاعی را احضار کرد تا درباره سخنانش توضیح دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.