ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آلمان به دنبال بازگرداندن ۲۰۰ هزار پناهنده سوری

آلمان که زمانی از سیاست «درهای باز» به روی پناهجویان سخن می‌گفت، حالا به دنبال بازگرداندن هزاران پناهنده سوری در سال‌های آینده است. حدود ۶۵۰ هزار سوری در آلمان زندگی می‌کنند.

وزیر همکاری و توسعه آلمان از تلاش این کشور برای بازگرداندن ۲۰۰ هزار پناهنده سوری به کشورشان در سال‌های آتی خبر داد.

آلمان به دنبال بازگرداندن هزاران پناهنده سوری به کشورشان - عکس آرشیوی

گرد مولر، سیاستمدار حزب راست‌گرای «اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن» (CSU) و وزیر توسعه آلمان جمعه، ۱۴ ژوئیه در گفت‌و‌گو با رادیو آلمان نسبت به پایان جنگ در سوریه و بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان اظهار امیدواری کرد.

او گفت که توافق آتش‌بس به‌دست‌آمده در اجلاس سران گروه ۲۰ در هامبورگ امیدها برای پایان‌یافتن جنگ چندلایه سوریه را افزایش داده است.

پس از دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در حاشیه اجلاس گروه ۲۰، مشخص شد که این دو کشور در جلساتی محرمانه در اردن به توافقی برای آتش‌بس در جنوب غرب سوریه دست یافته‌اند.

گرد مولر پس از اشاره به این آتش‌بس، دورنمای پایان جنگ سوریه را امکانی برای بازگرداندن هزاران پناهنده سوری به کشورشان دانست: «تصور می‌کنم که بتوان از طریق یک برنامه خاص، ۲۰۰ هزار سوری پناهنده به آلمان را به کشورشان بازگرداند.»

وزیر همکاری و توسعه آلمان همچنین خواستار برنامه‌ریزی طرحی برای بازسازی مناطق جنگ‌زده شد که به نفع سرتاسر منطقه خاورمیانه باشد.

جنگی با نیم‌میلیون کشته

سوریه شش‌سال است که درگیر جنگ است؛ جنگی که پس از اعتراض‌های مردمی به بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور آغاز شد و با دخالت‌های قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی ابعادی پیچیده یافت.

این جنگ نزدیک به نیم‌میلیون تن، از جمله بیش از ۱۷ هزار کودک را به کام مرگ فرستاده و به وخیم‌ترین بحران پناهجویی در سال‌های اخیر دامن زده است. بخشی از این پناهجویان راه اروپا و به خصوص آلمان را در پیش گرفتند.

به گزارش مرکز آمار آلمان، تا پایان سال ۲۰۱۶ حدود ۶۴۰ هزار سوری در آلمان زندگی می‌کردند. در نیمه نخست ۲۰۱۷ نیز ۲۲ هزار پناهجوی سوری دیگر به آلمان وارد شدند.

دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نخست با سیاست «درهای باز» از پناهجویان سوری استقبال کرد. اما با افزایش قدرت‌گرفتن گروه‌های راست‌گرای افراطی که مخالف پذیرش مهاجران، به‌خصوص مهاجران مسلمان هستند، سیاست دولت او تغییر کرد.

حزب آنگلا مرکل، «اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان» (CDU) حتی از سوی متحد خودش در بایرن، CSU نیز برای جلوگیری از ورود پناهجویان به این کشور تحت فشار واقع شد و در نهایت مرکل در پایان سال ۲۰۱۶ از تغییر سیاست‌های دولت در این رابطه خبر داد.

پیش از این خبر بازگرداندن ده‌ها هزار پناهجوی افغان به کشورشان جنجالی شده بود. بسیاری از گروه‌های حقوق بشری به انتقاد از تصمیم برلین برای بازگرداندن پناهندگان افغان و امن دانستن افغانستان پرداخته اند و مخالفان چندین بار علیه این طرح دست به راهپیمایی زده اند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.