ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفته‌ای ۳۰۰۰ کانال تلگرامی در ایران مسدود می‌شود

وزیر ارتباطات ایران در واکنش به انتقادهای اخیر معاون دادستان کل در امور فضای مجازی گفت که هر هفته سه هزار کانال تلگرامی «مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی» مسدود می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در واکنش به انتقادهای اخیر معاون دادستان کل در امور فضای مجازی گفت که هر هفته سه هزار کانال تلگرامی مسدود می‌شوند.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات

محمود واعظی یکشنبه، ۲۵ تیرماه با اعلام این خبر گفت که کانال‌های مسدودشده تلگرامی «مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی» هستند و بخشی از آنها نیز داخل ایران فعالیت می‌کنند.

عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل ایران و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه شنبه گفته بود که وزارت ارتباطات از فیلترینگ «هشت هزار کانال تلگرامی مجرمانه که علیه امنیت کشور» فعالند، سر باز می‌زند. او وزارت ارتباطات را به «تسلیم در برابر مدیر تلگرام» متهم کرد و گفت که «وزارت ارتباطات برای بیگانگان در فضای مجازی اتوبان‌کشی کرده است.»

واعظی اما در پاسخ گفت که «ایشان خیلی مصاحبه می‌کنند و بسیاری از مصاحبه‌هایشان مبنی درستی ندارد.»

او گفت که نباید فضای کسب و کار وابسته به اینترنت را با چنین مصاحبه‌هایی برآشفت.

تلگرام محبوب‌ترین سرویس پیام‌رسان رمزگذاری‌شده در ایران است. بیش از ۲۳ میلیون کاربر تلگرام، یعنی حدود نیمی از کاربران این سرویس پیام‌رسان رمزگذاری‌شده در جهان در ایران زندگی می‌کنند.

اما بخش‌هایی از حکومت ایران، به‌خصوص سپاه پاسداران و قوه قضائیه برخوردها با فعالان مجازی در تلگرام را شدت بخشیده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.