ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت فوق‌العاده در ترکیه تمدید شد

یک سال پس از برقراری وضعیت فوق‌العاده در ترکیه، دولت این کشور به‌شکل رسمی درخواست تمدید سه ماهه آن را به پارلمان داد و پارلمان آن را تصویب کرد.

با گذشت یک سال از برقراری وضعیت فوق‌العاده در ترکیه، دولت این کشور روز دوشنبه ۱۷ ژوئیه / ۲۶ تیر از پارلمان خواست تا این وضعیت را به مدت سه ماه دیگر تمدید کند. پارلمان به این درخواست رأی مثبت داد.

به‌گزارش رویترز، درخواستِ دولت ترکیه برای تمدید سه ماهه وضعیت فوق‌العاده توسط پارلمان این کشور که اکثریت آن در دست حزب عدالت و توسعه، حزب حاکم ترکیه، تصویب شد.

در روزهای گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری و بن‌علی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه گفته بودند که تا نابودی تروریسم در کشور وضعیت فوق‌العاده در کشور ادامه خواهد داشت.

در وضعیت فوق‌العاده حقوق اساسی و آزادی‌ها محدود و یا به‌کلی لغو می‌شوند، از جمله بازداشت‌ها تسهیل می‌شود. همچنین دولت اجازه دارد در صورت لزوم، بدون تصویب پارلمان قوانینی وضع کند. بسیاری از سازمان‌های مدافع حقوق بشر دولت ترکیه را متهم می‌کنند که با سوء استفاده از وضعیت فوق‌العاده حقوق بشر را نقض می‌کند.

پس از کودتای نافرجام ۱۵ و ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۶ در چارچوب وضعیت فوق‌العاده در ترکیه بیش از ۵۰ هزار نفر بازداشت و ۱۵۰ هزار نفر یا از کار خود برکنار شده و یا شغل‌شان به حالت تعلیق در آمده است.

در روزهای اخیر چندین مورد بازداشت‌های گسترده در ترکیه گزارش شد. هفته گذشته دستگاه قضائی ترکیه دستور بازداشت ۷۲ نفر از دانشگاهیان این کشور را صادر کرد. ۱۰ فعال حقوق بشری نیز روز چهارشنبه ۵ ژوئیه / ۱۴ تیر در استانبول بازداشت شدند که خانم ایدل اِسر، مدیر بخش ترکیه سازمان عفو بین‌الملل نیز در میان بازداشت‌شدگان بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.