ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک عضو شورای شهر: دادستان تهران در آبیاری با فاضلاب مزارع جنوب شهر مداخله کند

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تایید کرده است چمن‌های برخی نقاط شهر با آب چاه و مزارع سبزی با فاضلاب خام آبیاری می‌شوند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تایید کرده است چمن‌های شهر با آب چاه و مزارع سبزی با فاضلاب خام آبیاری می‌شوند.

عکس از آرشیو

رحمت الله حافظی با انتقاد از این موضوع از دادستان تهران خواسته است با توجه به اهمیت موضوع و تهدید جدی سلامت مردم، به این موضوع رسیدگی کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش کرده است رحمت الله حافظی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه روز سه شنبه ۲۷ تیر شورای شهر تهران، نگرانی‌ دوباره اش را درباره آبیاری مزارع جنوب شهر تهران با فاضلاب خام تکرار کرده و گفته است: «خرداد ماه سال گذشته بازدیدی از مناطق جنوبی و مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام آبیاری می شد صورت گرفت که حاصل این بازدید دستور فرماندار شهرری برای قلع و قمع پنج هکتار از این زمین ها بود.»

به گفته حافظی این تهدید همچنان یکی از دغدغه‌های جدی کمیسیون سلامت شورای شهر است و در بازدیدی که هفته گذشته از مزارع جنوب شهر انجام شده، مشخص شده است همچنان آبیاری با فاضلاب خام در برخی از مزارع انجام می شود: «البته در محله های بهشتی و ولی آباد این رویه متوقف شده است اما همچنان از کانال فاضلاب عباس آباد برای کاشت گندم، چغندر و بلال استفاده می‌شود.»

بر اساس گفته های این نماینده شورای چهارم شهر تهران، در شهرک رسالت و صالح آباد، آبیاری مزارع بلال، گندم و بامیه با فاضلاب خام انجام می شود: «همچنین در ضلع غربی اتوبان بهشت زهرا بعد از صالح آباد، آبنمایی از سوی سازمان زیباسازی شهرداری احداث شده که در پشت این آبنما، سبزی و بامیه با پساب خانگی و واحدهای صنعتی شهرک رسالت و صالح آباد آبیاری می شود.»

رحمت الله حافظی که از منتقدان جدی محمدباقر قالیباف، شهردار فعلی تهران است آبیاری سبزیجاتی که سر سفره مردم می آید با فاضلاب خام انجام می شود: «به نظر می آید دستگاه های مرتبط همچون آب و فاضلاب شهر تهران، جهاد کشاوزری تهران، محیط زیست تهران و شبکه سلامت جنوب شهر تهران در انجام وظایف و مأموریت های محوله تعلل دارند. چون این موضوع ارتباط مستقیمی با سلامت شهروندان دارد به همین دلیل از دادستان درخواست رسمی برای مداخله دارم تا مانع از این تهدید جدی شوند.»

ورود مقام های قضایی در ایران به موضوع آبیاری مزارع با استفاده از فاضلاب پیش از این هم سابقه داشته است. آذر ۹۴، مهدی جوهری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز درباره این موضوع هشدار داده و گفته بود باید با استفاده‌کنندگان فاضلاب برای آبیاری مزارع شدیداً برخورد شود:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.