ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازگشت بهاره هدايت و مهديه گلرو به زندان

<p>بهاره هدايت و مهديه گلرو دو فعال دانشجويی در ايران که يک هفته پيش به مرخصی آمده بودند، دوباره به زندان بازگردانده شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>تارنمای دانشجونيوز خبر داد مأموران امنيتی شامگاه شنبه اول مرداد ۱۳۹۰ با &laquo;هجوم&raquo; به منزل مهديه گلرو، وی را برای گذراندن ادامه حبس به زندان بازگرداندند. اين فعال دانشجويی شنبه ۲۵ تير به مرخصی آمده بود.</p> <p><br /> مهديه گلرو، نائب دبير پيشين انجمن اسلامی دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصيل، پيش از اين نيز دو بار بازداشت شده بود.</p> <p><br /> وی در فروردين ماه ١٣٨٩، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضی پيرعباس، به اتهام &laquo;تبليغ عليه نظام، تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنيت ملی&raquo; به دو سال و چهار ماه حبس تعزيری محکوم شد. شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر اين حکم را به دو سال زندان کاهش داد.</p> <p><br /> مهديه گلرو هم چنين به دليل انتشار مطالب از داخل زندان و صدور بيانيه به مناسبت روز دانشجو، از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه، به اتهام &laquo;تبليغ عليه نظام&raquo; محاکمه و به شش ماه حبس تعزيری ديگر محکوم شد.</p> <blockquote> <p>تارنمای کلمه: بهاره هدايت در حالی به زندان برگشته که قرار بوده است در يکی از بيمارستان&zwnj;های تهران برای خارج کردن سنگ کيسه صفرا تحت عمل جراحی قرار بگيرد</p> </blockquote> <p>وی همچنين يک روز پيش از بازداشت، در دهم آذر ماه سال ۸۸، از سوی شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب به يک سال حبس تعليقی محکوم شده بود که در پی بازداشت اخير وی، اين حکم نيز به اجرا گذاشته شد.</p> <p><br /> همچنين تارنمای کلمه خبر داد بهاره هدايت، فعال دانشجويی در پی مخالفت دادستانی با تمديد مرخصی&zwnj;اش صبح شنبه اول مرداد به بند زنان زندان اوين بازگشته است.</p> <p><br /> به گزارش کلمه هدايت در حالی به زندان برگشته که &laquo;قرار بوده است در يکی از بيمارستان&zwnj;های تهران برای خارج کردن سنگ کيسه صفرا تحت عمل جراحی قرار بگيرد.&raquo;</p> <p><br /> بهاره هدايت، عضو شورای مرکزی و سخنگوی دفتر تحکيم وحدت و فعال کمپين يک ميليون امضاء، دی ۱۳۸۸ بازداشت شده بود.</p> <p><br /> وی در دهم دی&zwnj;ماه، برای پنجمين بار طی چهار سال اخير بازداشت و روانه بند ۲۰۹ زندان اوين شد. اين فعال دانشجويی در دادگاه به ۹ سال و نيم حبس تعزيری محکوم شد و حکم&zwnj;اش بدون هيچ تغييری به تأييد دادگاه تجديدنظر رسيد. اين حکم، سنگين&zwnj;ترين حکم قضايی است که از ابتدای تأسيس انجمن&zwnj;های اسلامی دانشگاه&zwnj;ها برای يکی از اعضای اين تشکل&zwnj;ها صادر شده است.</p> <p><br /> بهاره هدايت پيش از اين در تجمع جنبش زنان در ۲۲ خرداد ۸۵ و سپس ۱۸ تير ۸۶ در تحصن اعضای دفترتحکيم وحدت مقابل دانشگاه اميرکبير، تابستان ۸۷ در منزل پدری، هنگام سال تحويل ۸۸ مقابل زندان اوين بازداشت شده بود.</p> <p><br /> اين دو فعال دانشجويی از زمان بازداشت&zwnj;شان در سال ۱۳۸۸، برای نخستين بار به مرخصی آمده بودند.</p> <p>&nbsp;</p>

بهاره هدايت و مهديه گلرو دو فعال دانشجويی در ايران که يک هفته پيش به مرخصی آمده بودند، دوباره به زندان بازگردانده شدند.

تارنمای دانشجونيوز خبر داد مأموران امنيتی شامگاه شنبه اول مرداد ۱۳۹۰ با «هجوم» به منزل مهديه گلرو، وی را برای گذراندن ادامه حبس به زندان بازگرداندند. اين فعال دانشجويی شنبه ۲۵ تير به مرخصی آمده بود.

مهديه گلرو، نائب دبير پيشين انجمن اسلامی دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصيل، پيش از اين نيز دو بار بازداشت شده بود.

وی در فروردين ماه ١٣٨٩، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضی پيرعباس، به اتهام «تبليغ عليه نظام، تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنيت ملی» به دو سال و چهار ماه حبس تعزيری محکوم شد. شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر اين حکم را به دو سال زندان کاهش داد.

مهديه گلرو هم چنين به دليل انتشار مطالب از داخل زندان و صدور بيانيه به مناسبت روز دانشجو، از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه، به اتهام «تبليغ عليه نظام» محاکمه و به شش ماه حبس تعزيری ديگر محکوم شد.

تارنمای کلمه: بهاره هدايت در حالی به زندان برگشته که قرار بوده است در يکی از بيمارستان‌های تهران برای خارج کردن سنگ کيسه صفرا تحت عمل جراحی قرار بگيرد

وی همچنين يک روز پيش از بازداشت، در دهم آذر ماه سال ۸۸، از سوی شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب به يک سال حبس تعليقی محکوم شده بود که در پی بازداشت اخير وی، اين حکم نيز به اجرا گذاشته شد.

همچنين تارنمای کلمه خبر داد بهاره هدايت، فعال دانشجويی در پی مخالفت دادستانی با تمديد مرخصی‌اش صبح شنبه اول مرداد به بند زنان زندان اوين بازگشته است.

به گزارش کلمه هدايت در حالی به زندان برگشته که «قرار بوده است در يکی از بيمارستان‌های تهران برای خارج کردن سنگ کيسه صفرا تحت عمل جراحی قرار بگيرد.»

بهاره هدايت، عضو شورای مرکزی و سخنگوی دفتر تحکيم وحدت و فعال کمپين يک ميليون امضاء، دی ۱۳۸۸ بازداشت شده بود.

وی در دهم دی‌ماه، برای پنجمين بار طی چهار سال اخير بازداشت و روانه بند ۲۰۹ زندان اوين شد. اين فعال دانشجويی در دادگاه به ۹ سال و نيم حبس تعزيری محکوم شد و حکم‌اش بدون هيچ تغييری به تأييد دادگاه تجديدنظر رسيد. اين حکم، سنگين‌ترين حکم قضايی است که از ابتدای تأسيس انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها برای يکی از اعضای اين تشکل‌ها صادر شده است.

بهاره هدايت پيش از اين در تجمع جنبش زنان در ۲۲ خرداد ۸۵ و سپس ۱۸ تير ۸۶ در تحصن اعضای دفترتحکيم وحدت مقابل دانشگاه اميرکبير، تابستان ۸۷ در منزل پدری، هنگام سال تحويل ۸۸ مقابل زندان اوين بازداشت شده بود.

اين دو فعال دانشجويی از زمان بازداشت‌شان در سال ۱۳۸۸، برای نخستين بار به مرخصی آمده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.