ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نگهداری خانواده فرد متهم به قتل آتنا اصلانی در مکان امن

تیمی از جامعه‌شناسان و روان‌پزشکان به پارس‌آباد اعزام شده. آن‌ها تلاش می‌کنند جو عمومی شهر را آرام کنند تا «خشم و عصبانیت مردم» کمتر شود و حادثه بدتری ایجاد نشود.

در تازه ترین اتفاق های مرتبط با قتل آتنا اصلانی، خانواده متهم به قتل به دلایل امنیتی و برای حفظ جان‌شان با دستور دادستان در جایی امنی نگهداری می‌شوند و اجازه ملاقات با آنها داده نمی شود.

مراسم خاکسپاری آتنا اصلانی در پارس آباد مغان

توجه به حقوق خانواده و نزدیکان افراد متهم و مجرم از سوی نهادها و دستگاه های مختلف می تواند مساله شخصی بودن مجازات و مسئولیت کیفری را از موضوعی ثانوی و کم اهمیت به جریانی قابل اعتنا تبدیل کند.

شرایط پیش آمده در پارس آباد مغان به دنبال انتشار خبر آزار جنسی و قتل یک دختر هفت ساله به نام آتنا اصلانی جلوه ای از این ماجراست. جایی که خانواده متهم به قتل مورد تعرض و آزار قرار گرفته اند و اصل شخصی بودن مجازات به دلیل آنچه جریحه دار شدن افکار عمومی خوانده می شود، (در اینجا) از سوی مردم نقض شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روز چهارشنبه ۲۸ تیر گزارش کرده است که به دستور حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، احمد حاجبی، مدیرکل اداره سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت همراه با تیمی از جامعه‌شناسان و روان پزشکان استان اردبیل برای ارزیابی و آسیب شناسی شرایط پارس آباد به منطقه رفته است و با مردم محل، خانواده مقتول، اطرافیان او، فرماندار، شهردار و امام جمعه گفت و گو کرده است.

در این گفت و گوها پیشنهادهایی ضروری برای کمک به آرام کردن جو عمومی مطرح شده اند تا «خشم و عصبانیت مردم» کمتر شود و حادثه بدتری ایجاد نشود.

علی اسدی، معاون دفتر سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت درباره کارهایی که برای بازگرداندن آرامش به خانواده آتنا اصلانی صورت گرفته، گفته است: «تیم جامعه‌شناسی و روان پزشکی هر روز به آنها سر می‌زند و مداخلات لازم را برای بهبود سلامت روان این خانواده انجام می دهد.»

در سطح شهر پارس آباد اما دیوار نوشته هایی هم برای ارائه اطلاعات لازم به مردم نصب شده است تا به گفته مدیرکل اداره سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت بدانند در چنین شرایطی چگونه باید به یکدیگر کمک کنند و با حفظ آرامش منطقه، خشونت را در جامعه کنترل کنند.

به گفته اسدی، در حال حاضر جو عمومی در محل زندگی آتنا اصلانی آرام است و مشکل خاصی وجود ندارد: «همچنین خانواده او از نظر پزشکی و سلامت روان تحت مراقبت هستند و ارتباط روزانه مرکز بهداشت منطقه با آنها برقرار است.»

از سوی دیگر رییس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اعتراف‌های فرد متهم به قاتل آتنا اصلانی به جرائم دیگر گفته است در حال حاضر به پرونده جرائم دیگر رسیدگی نمی‌شود و اولویت با پرونده قتل آتناست.

محمدعلی قاصدی گفته است این پرونده در مرحله تحقیقات تکمیلی است و هنوز به صدور کیفرخواست نرسیده است: «سعی می‌کنیم در اولین فرصت تحقیقات را کامل کرده و برای اجرای مجازات اقدام کنیم.»

به گفته قاصدی دیگر اتهام های این متهم در زمان خود مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.