ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

 احضار سفیر ترکیه در آلمان برای پاسخگویی درباره بازداشت فعالان حقوق بشر در استانبول

وزارت خارجه اآلمان اعلام کرده که در رابطه با ترکیه دوران سخنان سربسته سپری شده. این پیام به علی کمال آیدین ابلاغ شد: ترکیه بی‌تأمل فعال حقوق بشر با تابعیت آلمان را آزاد کند.

در پی بازداشت چند فعال حقوق بشر در ترکیه که در میان آن‌ها یکی از اتباع آلمان هم حضور دارد، وزارت خارجه آلمان، سفیر ترکیه را برای پاسخگویی درباره این بازداشت‌ها احضار کرد. زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان که در مرخصی به سر می‌برد، از ادامه تعطیلاتش صرف‌نظر کرده و برای رسیدگی به این پرونده به محل کارش در برلین بازمی‌گردد.

وزارت خارجه آلمان در برلین

به گزارش خبرگزاری آلمان، مارتین شفر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرده است که در روابط بین آلمان و ترکیه دوران سخنان سربسته سپری شده. اکنون وقت سخنان صریح و بی‌پرده است. به همین جهت هم علی کمال آیدین، سفیر ترکیه در آلمان به دستور زیگمار گابریل، وزیر خارجه این کشور برای پاسخگویی درباره بازداشت فعالان حقوق بشر در ترکیه از جمله یکی از اتباع آلمان احضار شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان می‌گوید گفت‌وگوی مقامات وزارت خارجه آلمان با کمال آیدین بیش از یک ساعت به درازا کشیده و به او این پیام با صراحت ابلاغ شده که دولت ترکیه می‌بایست هرچه سریع‌تر و بی‌هیچ تأملی مارتین اشتوتنر، فعال آلمانی حقوق بشر را آزاد کند.

دولت ترکیه دو هفته پیش یدل اسر، مدیر بخش ترکیه عفو بین‌الملل و یکی دیگر از کارکنان اصلی این سازمان همراه با ۷ فعال حقوق بشر را در یک نشست تخصصی که در جزیره «بیوک آدا» در استانبول برگزار شده بود بازداشت کرد. به گفته رسانه‌ها یکی از بازداشت‌شدگان تبعیت آلمان و دیگری تبعیت سوئد را دارد.

روزنامه «حریت» ترکیه گزارش داده است که در مجموع ۱۰ نفر از فعالان حقوق بشر در این نشست بازداشت شده‌اند که در این فاصله ۴ نفر آنها به طور مشروط آزاد شده اند.

دادستان ترکیه بازداشت‌شدگان را به حمایت از یک «سازمان تروریستی» متهم کرده. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه هم گفته است که آنان با کودتاگران در ارتباط بوده‌اند.

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای که چهارشنبه ۱۹ ژوئیه منتشر کرده، اتهام ارتباط بازداشت‌شدگان با کودتاگران را بی‌‌پایه و اساس خوانده است. ظاهراً سفیر ترکیه در آلمان اطمینان داده که برای آزادی بازداشت‌شدگان تلاش می‌کند. مقامات وزارت خارجه آلمان هم به سفیر ترکیه گفته‌اند که این موضوع از نظر آنان فوریت دارد و «دست به دست کردن»‌ها را دیگر برنمی‌تابند.

در این میان زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان که در مرخصی به سر می‌برد، از ادامه تعطیلاتش صرف‌نظر کرده و پنجشنبه ۲۰ ژوئیه برای رسیدگی به این پرونده و بررسی چالش‌های اخیر در روابط بین آلمان و ترکیه به محل کارش در برلین بازمی‌گردد. به گفته سخنگوی وزارت خارجه آلمان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم درباره این پرونده با گابریل در ارتباط است.

ذر همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    قتل اصغر نحوی‌پور یک جوان ورزشکار به دست عوامل نیروی انتظامی در متروی شهر ری موجی از خشم و نفرت در میان مردم برانگیخته است. این حادثه در روز شنبه ۲۴تیر هنگامی رخ داد که اصغر نحوی‌پور به یک آخوند که چند دختر جوان را به بهانه «بدحجابی» مورد تعرض و توهین قرار داده بود به‌شدت اعتراض کرد و او را گوشمالی داد. به گفته شهود عینی او در حالی که فریاد می‌زد: «ما این آخوندها را نمی‌خواهیم. این اسلام را نمی‌خواهیم. این چه مملکتی است، و این چه اسلامی است» بر اثر شلیک مستقیم و از نزدیک نیروی انتظامی جان باخت!.