ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسلمانان زیر ۵۰ سال از ورود به مسجد الاقصی منع شدند

پلیس اسرائیل برای مهار تظاهرات مسلمانان معترض به تدابیر امنیتی تازه در صحن مسجد الاقصی، اطلاعیه‌ای صادر کرده. انبوهی از نیروهای امنیتی در شرق بیت‌المقدس مستقر شده‌اند.

پلیس اسرائیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که ورود افراد مسلمان زیر ۵۰ سال به مسجد الاقصی و محله‌های قدیمی بیت‌المقدس ممنوع است. اطلاعیه پلیس اسرائیل روز جمعه، ۲۱ ژوئیه ساعتی پیش از برگزاری تظاهرات اعتراضی مسلمانان مقابل مسجد الاقصی منتشر شده است.

تدابیر امنیتی مقامات اسرائیلی در پاسخ به تیراندازی در صحن الاقصی، اعتراض مسلمانان را برانگیخته

فلسطینی‌ها در نظر داشتند در اعتراض به تدابیر امنیتی تازه در شرق بیت‌المقدس (اورشلیم) تظاهراتی برگزار کنند.

جمعه هفته گذشته در نزدیکی در اصلی مسجد الاقصی سه مهاجم عرب که از شهروندان اسرائیل بودند و به همین جهت هم از آزادی رفت و آمد برخوردار بودند، به طرز غافلگیرکننده‌ای شروع به تیراندازی کردند. نیروهای امنیتی اسرائیلی با تعقیب مهاجمان مسلح، آن‌ها را از پای درآوردند. در این تعقیب و گریز، دو عضو امنیتی اسرائیل که از اعراب دروزی بودند کشته شدند. بعد از این حادثه، به دستور گیلعاد اردان، وزیر امنیت داخلی اسرائیل صدها پلیس و نیروی مرزبانی و یگان‌های امنیتی در محله‌های پیرامون الاقصی مستقر شدند. نصب دوربین‌های مداربسته جدید و تجهیزات امنیتی بیشتر، از جمله ردیاب‌های فلزی و سیم خاردار نیز در دستور کار قرار گرفت.

در اطلاعیه پلیس اسرائیل آمده است که مردان مسلمانی که کمتر از ۵۰ سال دارند اجازه ندارند وارد محله قدیمی بیت‌المقدس و صحن الاقصی شوند. برای زنان مسلمان اما منعی در نظر گرفته نشده است.

هیج سازمانی تاکنون مسئولیت حمله مسلحانه جمعه هفته گذشته در مسجد الاقصی را به عهده نگرفته است، اما حماس و دیگر گروه‌های جبهه موسوم به «مقاومت» این حمله را ستوده‌اند. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تیراندازی هفته گذشته در مسجد الاقصی را محکوم کرده و با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تلفنی گفت‌وگو کرده است.

خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند که انبوهی از نیروهای امنیتی و پلیس اسرائیل در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف مسجد الاقصی مستقر شده‌اند.

کابینه امنیتی دولت نتانیاهو اعلام کرده است که مقامات امنیتی اسرائیل در فرصت مقتضی درباره جمع‌آوری ردیاب‌های فلزی و سیم‌های خاردار از اطراف مسجد الاقصی تصمیم لازم را می‌گیرند.

مسلمانان فلسطینی اما با انتقاد از اقدامات و تدابیر امنیتی تازه در پیرامون مسجد الاقصی از این اقدامات به عنوان «مجازات دسته‌جمعی مسلمانان» یاد کرده‌اند.

منع ورود مردان مسلمان زیر ۵۰ سال به شرق بیت‌المقدس و صحن الاقصی اما یک تدبیر تازه نیست. سه سال پیش هم که مجدداً مسجد الاقصی ناامن شده بود، پلیس اسرائیل چنین تدبیری را اتخاذ کرده بود.

بعد از تیراندازی در مسجد الاقصی و اتخاذ تدابیر امنیتی تازه، در هفته‌ای که گذشت مسلمان فلسطینی هر روز تظاهراتی در اعتراض به این تدابیر برگزار کردند. درگیری‌هایی هم بین آنان و پلیس اسرائیل اتفاق افتاد و عده‌ای نیز بازداشت شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.