ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توصیه امام جمعه به "کندن کلک منافقین"

آیت الله احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفته است: «برخی در داخل به جای کندن کلک منافقین، در سایت‌هایشان جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند.»

آیت الله احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفته است:

«برخی در داخل به جای کندن کلک منافقین، در سایت‌هایشان جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند.»

"کلک کسی را کندن" به معنای "کسی را از میان برداشتن" و "کسی را با توطئه از کار برکنار کردن" است (فرهنگ معین). کلک مجاهدین خلق و گروه‌های دیگر در این معنا در دهه ۶۰ کنده شد، در مجموعه‌ای از سرکوب‌ها که شاخص نهایی آنها کشتار تابستان ۱۳۶۷ است.

توصیه امام جمعه هم به معنای حکم به تداوم خط سرکوب است و هم تشدید فعالیت برای جلوگیری از برملا شدن آنچه آیت الله منتظری آن را از «بزرگترین جنایت‌ها» خوانده بود.

احمد خاتمی: «برخورد با اینها و کندن کلک منافقین، از عملیات‌های صالح امام راحل بود و باید به همه آنها که فرمان امام را اجرا کردند، مدال داد.»

آیت الله قتل عام

ابراهیم رئیسی کاندیدای اصول‌گرایان و محبوب ولی فقیه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بود. او از حسن روحانی شکست خورد. این شکست را هنوز اصول‌گرایان و دستگاه رهبری نپذیرفته‌اند. حسن روحانی عملا از جانب خامنه‌ای تحریم شده و هر روز زیر ضرب جناح رقیب است.

ابراهیم رئیسی که کاندیدا شد، گذشته او توجه عموم را برانگیخت. او در کشتار زندانیان سیاسی در دهه ۱۳۶۰ مشارکت فعال داشته و در تابستان ۱۳۶۷ عضو هیئت مرگ بوده، هیئتی که به دستور آیت الله خمینی وظیفه "کندن کلک" زندانیان سیاسی را بر عهد داشته است. از این رو ابراهیم رئیسی به «آیت الله قتل عام» شهرت یافت (این لقب را اکبر گنجی در مقالاتی در "زمانه" به او داد و مورد استقبال قرار گرفت).

حتا حسن روحانی، فردی با گذشته امنیتی و طرفداری فعال از سرکوب، در بحث‌های انتخاباتی به ابراهیم رئیسی از زاویه علاقه‌ خط سیاسی‌ او به سرکوب و اعدام حمله برد. این امر بر ولی فقیه گران آمد و خواهان آن شد که مسئولان بر روی خط رسمی رژیم بمانند، یعنی اعدام‌شدگان را جلاد و اعدام‌کنندگان را شهید بخوانند.

کندن کلک تاریخ

از زمان تشر ولی فقیه در این مورد، فعالیت برای تبلیغ بر روی خط رسمی شهیدنمایی خود  و جلادنمایی زندانیان سیاسی و گروه‌های مخالف تشدید شده است. به این خاطر بر روی فیلم "نیمروز" که روایتی حکومتی از درگیری‌های اوایل دهه ۶۰ است، تبلیغ ویژه صورت گرفته و نیز ویدئویی از فلاحیان، وزیر سابق اطلاعات منتشر شده که سابقه‌ای طولانی در سرکوب مخالفان از جمله در قتل‌های زنجیره‌ای دارد. او در این ویدئو از برخی حوادث روایت رسمی را ارایه می‌کند، از جمله به مورد رئیسی می‌پردازد و برای مظلوم خواندن او در موردش می‌گوید: «بنده خدا می‌گفت من حکم ندادم، حکمش را قبلا صادر کرده بودند». منظور او این است که حکم "کندن کلک" زندانیان را خمینی صادر کرده بود، رئیسی صادر کننده حکم نبود، فقط مجری آن بود.

بحث در مورد گذشته جمهوری اسلامی و سوابق مسئولان آن پس از انتخابات اخیر بالا گرفته است. توصیه امام جمعه تهران توصیه به "کندن کلک" تاریخ است. خط رسمی حکومت در این کار موفق نبوده و اینک بنا را بر تشدید فعالیت در راستای آن نهاده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    هجوم مردم برای تبرک یک در! صبح پنجشنبه ۲۹ تیر ماه گروهی از مردم کوهدشت در استان لرستان به استقبال یک در رفتند! دری که در ایران ساخته شده و قرار است به عنوان بر «سرداب غیبت» مربوط به امام دوازدهم شیعیان در کشور عراق نصب شود. افرادی که برای استقبال از این در ورودی که پشت یک کامیون قرار داشت، لباس‌ها و پارچه‌هایی در دست داشتند که به این در طلایی می‌مالیدند تا متبرک شود.!! در ساخت این در ورودی دو کیلو طلا، ۱۵ متر شیشه مخصوص، ۷۰۰ کیلو مس و ۵۰ قطعه میناکاری به‌کار رفته و ساخت آن از ۲۷ مهر ماه سال ۱۳۹۴ و از محل کمک‎ها و نذورات مردمی استان لرستان و توسط هنرمندان ایرانی در کارگاهی با عنوان «حسینیه عاشقان ثارالله» متعلق به سپاه پاسداران خرم‌آباد ساخته شده است. ششم تیرماه خبرگزاری تسنیم با سازنده در ورودی «سرداب غیبت» گفتگو کرده و پرسیده بود: «آیا حین کار پیش‌ آمده که کار سخت شود و به امام متوسل شوید؟» و او پاسخ داده: «بله، گاهی اوقات کار سخت می‌شود و یک‌دفعه قلم‌زنی یک گل پیچیده می‌شود اما ما به امام متوسل می‌شویم !و باید گفت واقعاً این گل‌ها خودشان ساخته می‌شوند»! یک آخوند پابرهنه پارچه‌های مردم را به در می‌مالید تا معطر و متبرک شوند و سپس به آنها باز می‌گرداند حکومت اسلامی و قرون وسطایی ایران سالانه از محل درآمدهای دولتی و صدقات و نذورات میلیاردها تومان صرف ساختن و بازسازی اماکن مقدس در ایران و عراق می‌کند. نهم شهریور سال ۱۳۹۵ رییس «ستاد بازسازی عتبات عالیات» گفته بود روزی «حرم حضرت علی از امامزاده صالح [در تهران] کوچک‌تر بود، مسئولان عراقی علی‌رغم گران بودن زمین‌های اطراف حرم تملک آنها را انجام داده و اکنون ما در حال ساخت صحن حضرت زهرا هستیم که ظرفیت و اندازه حرم حضرت علی را به ۲۰ برابر افزایش می‌دهد!». حکومت ایران سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی اماکن زیارتی در عراق هزینه می‌کند و نزدیک به ۱۵۰ پروژه کوچک و بزرگ را در «ستاد عتبات عالیات» در یک برنامه‌ی شش ساله در دست اجرا دارد که هزینه‌های آنها حدود سه هزار میلیارد تومان برآورد شده است!!

  • Reza

    مجاهدین که سهل ست اینها طی بیش از سه دهه ست کلک هرکه را نفس مخالفت کشید کندند ....با اعدام وشکنجه و تجاوز و تصادف ساختگی، خود کشی ساختگی دارو های ایست قلبی و الا ماشالله