ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پگاه آهنگرانی همچنان در زندان است

<p>در حالی که مقامات قضائی وعده آزادی پگاه آهنگرانی را داده&zwnj;اند اما اين بازيگر سينما همچنان در زندان به&zwnj;سر می&zwnj;برد.</p> <!--break--> <p><br /> يک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به راديو زمانه گفت مقامات قضائی به خانه سينمای ايران قول داده بودند که پگاه آهنگرانی، بازيگر و فيلم&zwnj;ساز جوان در روز تولدش، يکشنبه دوم مردادماه، آزاد شود.</p> <p><br /> به گفته اين منبع خبری، پگاه آهنگرانی همان روز خيلی کوتاه با خانواده خود تماس می&zwnj;گيرد و از آن&zwnj;ها می&zwnj;پرسد آيا در مورد وثيقه با خانواده تماس گرفته&zwnj;اند که آن&zwnj;ها ابراز بی&zwnj;اطلاعی می&zwnj;کند.</p> <p><br /> روز دوشنبه سوم مرداد از سوی مقامات به خانواده آهنگرانی خبر داده می&zwnj;شود که برای آزادی پگاه صد ميليون تومان وثيقه تهيه کنند.</p> <p><br /> آن&zwnj;ها بامداد همان روز وثيقه را پرداخت می&zwnj;کنند و حکم آزادی را می&zwnj;گيرند اما وقتی به زندان اوين، محل حبس پگاه آهنگرانی، مراجعه می&zwnj;کنند به آن&zwnj;ها گفته می&zwnj;شود که بايد بعد از ظهر بيايند.</p> <blockquote> <p><br /> روز گذشته تعداد بسياری از مردم برای استقبال از پگاه آهنگرانی در برابر زندان اوين گرد آمده بودند</p> </blockquote> <p>ساعت ۱۷ اعضای خانواده آهنگرانی بار ديگر به زندان اوين می&zwnj;روند و باز هم به آنان گفته می&zwnj;شود که يک ساعت بايد صبر کنند.</p> <p><br /> به گفته اين منبع آگاه انتظار خانواده تا ساعت يک نيمه&zwnj;شب گذشته ادامه می&zwnj;يابد و سپس وعده آزادی پگاه آهنگرانی را به فردا (امروز) بعد از ظهر موکول می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> به گفته وی، تعداد بسياری از مردم برای استقبال از پگاه آهنگرانی در برابر زندان اوين گرد آمده بودند.</p> <p><br /> حجت&zwnj;الاسلام غلام&zwnj;حسين محسنی اژه&zwnj;ای، سخنگوی قوه قضائيه ايران روز گذشته سوم مرداد در نشست خبری خود گفته بود پگاه آهنگرانی بر اساس گزارش رسمی بعضی مراجع امنيتی تحت تعقيب قرار گرفته و بازداشت شده&zwnj; است.</p> <p><br /> وی همچنين افزوده بود تحقيقات مقدماتی پرونده&zwnj; وی تکميل شده است و با قرار وثيقه يا تا کنون آزاد شده&zwnj; يا امروز و فردا آزاد می&zwnj;شود.</p> <p><br /> پگاه آهنگرانی شامگاه روز يکشنبه ۱۹ تيرماه در منزل شخصی&zwnj;اش دستگير شد.</p> <p><br /> وی فرزند منيژه حکمت و جمشيد آهنگرانی، دو فيلم&zwnj;ساز سينمای ايران است که در دهمين دوره رياست جمهوری، در ستاد ميرحسين موسوی از نامزدان اصلاح&zwnj;طلب اين دوره از انتخابات فعال بود.</p> <p><br /> پگاه آهنگرانی يک بار نيز در رويدادهای پس از انتخابات احضار شد و مورد بازجويی قرار گرفت.</p> <p><br /> به چز پگاه آهنگرانی، مهناز محمدی، مستندساز و مرضيه وفامهر، بازيگر، دو سينماگر ديگری هستند که در حال حاضر در زندان به&zwnj;سر می&zwnj;برند.<br /> &nbsp;</p>

در حالی که مقامات قضائی وعده آزادی پگاه آهنگرانی را داده‌اند اما اين بازيگر سينما همچنان در زندان به‌سر می‌برد.

يک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به راديو زمانه گفت مقامات قضائی به خانه سينمای ايران قول داده بودند که پگاه آهنگرانی، بازيگر و فيلم‌ساز جوان در روز تولدش، يکشنبه دوم مردادماه، آزاد شود.

به گفته اين منبع خبری، پگاه آهنگرانی همان روز خيلی کوتاه با خانواده خود تماس می‌گيرد و از آن‌ها می‌پرسد آيا در مورد وثيقه با خانواده تماس گرفته‌اند که آن‌ها ابراز بی‌اطلاعی می‌کند.

روز دوشنبه سوم مرداد از سوی مقامات به خانواده آهنگرانی خبر داده می‌شود که برای آزادی پگاه صد ميليون تومان وثيقه تهيه کنند.

آن‌ها بامداد همان روز وثيقه را پرداخت می‌کنند و حکم آزادی را می‌گيرند اما وقتی به زندان اوين، محل حبس پگاه آهنگرانی، مراجعه می‌کنند به آن‌ها گفته می‌شود که بايد بعد از ظهر بيايند.

ساعت ۱۷ اعضای خانواده آهنگرانی بار ديگر به زندان اوين می‌روند و باز هم به آنان گفته می‌شود که يک ساعت بايد صبر کنند.

به گفته اين منبع آگاه انتظار خانواده تا ساعت يک نيمه‌شب گذشته ادامه می‌يابد و سپس وعده آزادی پگاه آهنگرانی را به فردا (امروز) بعد از ظهر موکول می‌کنند.

به گفته وی، تعداد بسياری از مردم برای استقبال از پگاه آهنگرانی در برابر زندان اوين گرد آمده بودند.

حجت‌الاسلام غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه ايران روز گذشته سوم مرداد در نشست خبری خود گفته بود پگاه آهنگرانی بر اساس گزارش رسمی بعضی مراجع امنيتی تحت تعقيب قرار گرفته و بازداشت شده‌ است.

وی همچنين افزوده بود تحقيقات مقدماتی پرونده‌ وی تکميل شده است و با قرار وثيقه يا تا کنون آزاد شده‌ يا امروز و فردا آزاد می‌شود.

پگاه آهنگرانی شامگاه روز يکشنبه ۱۹ تيرماه در منزل شخصی‌اش دستگير شد.

وی فرزند منيژه حکمت و جمشيد آهنگرانی، دو فيلم‌ساز سينمای ايران است که در دهمين دوره رياست جمهوری، در ستاد ميرحسين موسوی از نامزدان اصلاح‌طلب اين دوره از انتخابات فعال بود.

پگاه آهنگرانی يک بار نيز در رويدادهای پس از انتخابات احضار شد و مورد بازجويی قرار گرفت.

به چز پگاه آهنگرانی، مهناز محمدی، مستندساز و مرضيه وفامهر، بازيگر، دو سينماگر ديگری هستند که در حال حاضر در زندان به‌سر می‌برند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • گلاره

    آخه چرا این ملت اینجوریه؟ پگاه رو چرا گرفتن؟ من خودم برای آزادیش رفتم دم اوین ولی تا 1 نصف شب آزادش نکردن آخرشم هیچی ما که ندیدیم این بیچاره رو آزاد کنن

  • کاربر مهمان

    <p>با سلام </p> <p>مثل اینکه ج.ا. مساله عدم امنیت را با زندانی کردن پگاه و دیگر زندانیان سیاسی حل کرده باشد. اخر در تان خوب مادرتان خوب این بنده خدا را برای چه زندانی کرده اید! هرکس حرف دل شما را نمیزند که دشمن نیست که این طوری با پارانویا و مالیخولیای اسلامی همه را از خود و دین مبین اسلام بیزار و متنفر میکنید. ایک دیگر چه دیانتی است که با زور میخواهد مردم را مجبور به ایمان اوردن کند؟ </p> <p>ببا قرون وسطی تمام شده و کتاب "اسکندرنامه" و "مختارنامه فق" و "امیر ارسلان" همه داستان هستند نه حقیقت که شما ها دارید اینطوری ابروی دین عزیز را میبرید. لطف کنید بنده خدا را ازاد کنید مگر شما وی را افریده اید؟ خجالت هم شاید بد نباشد که کمی از ان را بیابید و به کار بندید. </p>