ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امام جمعه مشهد: جریان سیاسی غیرمتصل به ولایت حرام است

علم‌الهدی به طور ضمنی از توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ انتقاد کرد و گفت «اگر یک جریان استکباری غاصب دست دراز کند و ما نیز آن را بگیریم دیگر خدا نداریم و با خداوند متعال مرتبط نیستیم.»

امام جمعه مشهد در ادامه انتقادهای محافظه‌کاران از دولت، مخالفان سیاسی را «نامسلمان» دانست و گفت که تنها جریان سیاسی پیروی رهبری ایران «حلال» است.

احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی

احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد، ۳۰ تیر در حرم رضوی گفت: «انحرافات سیاسی در حوزه جریانهای فکری و عملیاتی دین فرد را می گیرد و باعث می شود فرد از جبهه اسلام خارج شود لذا منحرف سیاسی، مسلمان نیست.»

علم‌الهدی و دیگر محافظه‌کاران تندرو انحراف سیاسی را عدم پیروی از علی خامنه‌ای، رهبر ایران می‌دانند. امام جمعه مشهد پدر همسر ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و رقیب حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در انتخابات ۱۳۹۶ است.

علم‌الهدی در ادامه سخنان خود به طور ضمنی از تلاش دولت روحانی برای تنش‌زدایی با غرب و توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ انتقاد کرد: «اگر یک جریان استکباری غاصب دست دراز کند و ما نیز آن دست را بگیریم دیگر خدا نداریم و با خداوند متعال مرتبط نیستیم.»

محافظه‌کاران پس از شکست در انتخابات انتقادها از حسن روحانی را شدت بخشیده‌اند. حامیان ابراهیم رئیسی، یکی از اعضای کمیته مرگ در اعدام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷، آرای روحانی را بیش از آرای واقعی او و آرای رئیسی را کمتر از میزان واقعی و «حلال» شمردند.

علم‌الهدی در همین زمینه افزود که «همانطور که در خرید و فروش بحث حلال و حرام مطرح می شود در امور سیاسی نیز جریان متصل به ولایت حلال و خلاف آن نیز حرام است.»

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    آیت الله سیستانی، مرجع شیعیان در عراق تاکید کرد که اسیران داعش و همدستان آنها که توسط نیروهای عراقی و متحدانشان در عملیات آزادسازی موصل به اسارت درآمده اند نباید مورد توهین و شکنجه واقع شوند. وی تاکید کرد: شکنجه، آزار و اذیت اسیران داعشی و خانواده های آنها جنایتی شرعی و حقوقی است و آنها باید در شرایط عادلانه محاکمه شوند و جان غیر نظامیان باید حفظ شود. اخيرا فيلم‌هايي از شكنجه‌هاي هولناك اسيران و همچنين مثله كردن اجساد داعشي‌ها توسط برخي از نيروهاي عراقي در اينترنت منتشر شده است كه كار داعشي خود را انتقام‌گيري از داعشي‌ها قلمداد مي‌كنند. سازمان ملل پیشتر گزارش داده بود که این اقدامات غیرانسانی توسط شبه نظامیان شیعی صورت می گیرد.