ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قالیباف، رنجیده از اصول‌گرایان، به دنبال تأسیس جبهه نواصول‌گرایی است

محمدباقر قالیباف، کاندیدای ناکام انتخابات ریاست جمهوری، در نامه‌ای سرگشاده ضمن نقد دولت، از اختلاف‌های خود با جریان اصول‌گرا پرده برداشت.

محمدباقر قالیباف در نامه‌ای سرگشاده ضمن نقد دولت، از اختلاف‌های خود با جریان اصول‌گرا پرده برداشت. او در این نامه به آسیب‌شناسی شکست اصول‌گرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۶ پرداخته است.

ابراهیم رئیسی − محمدباقر قالیباف
قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع رئیسی کنار کشید

شهردار تهران که تا پایان کارش مدت زیادی باقی نمانده، شنبه ۳۱ تیرماه در نامه‌ای خطاب به «جوانان انقلابی و دلسوز ایران» نوشت که «پایان رقابت‌های انتخاباتی به معنای فراموش کردن ناکارآمدی‌های دولت مستقر یا نادیده‌گرفتن برخی خطاهای دوستان جبهه انقلاب نیست.»

«جبهه انقلاب» نامی است که محافظه‌کاران اصول‌گرا بر خود نهاده‌اند.

قالیباف پس از تکرار انتقادهایش از دولت حسن روحانی، می‌نویسد «ناکارآمدی دولت زمینه را برای تغییر در وضع موجود در افکار عمومی کاملا مهیا کرده بود». او سپس می‌پرسد «چه عواملی باعث شد که ما این فرصت بزرگ را هم مانند گذشته از دست بدهیم؟»

محمدباقر قالیباف در آخرین روزهای رقابت‌های انتخاباتی و در جریان یک سفر تبلیغاتی، به شکلی ناگهانی به نفع ابراهیم رئیسی کنار کشید. اصول‌گرایان او را برای انجام این کار و تشکیل یک جبهه متحد در حمایت از رئیسی تحت فشار قرار داده بودند. سرانجام او برای سومین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری ناکام ماند.

با این حال حسین قربان‌زاده، مدیر مسئول روزنامه همشهری، وابسته به شهرداری تهران و یکی از اعضای ارشد ستاد تبلیغاتی قالیباف جمعه گفته بود که « رئیسی و قالیباف انصافاً علیه هم رقابت می‌کردند... حضور رئیسی، به روحانی در تغییر زمین بازی کمک کرد.»

قالیباف ادعا کرد که مخاطبان نامه‌اش، یعنی «جوانان مومن و دلسوز انقلاب» همچون او به ضرورت «تغییر اساسی در نحوه کنش جریان اصول‌گرایی» معتقدند.

او اصول‌گرایان را به «خودانتقادی» فراخواند و از «جوانان انقلابی» خواست تا «آتش‌به‌اختیار» وارد صحنه شوند. قالیباف در انتها با طرح پرسش‌هایی خواستار اندیشیدن به «ویژگی‌ها و مبانی نواصول‌گرایی» شد.

«فقدان حتی یک دولت کارآمد پس از جنگ»

قالیباف در نامه خود دولت حسن روحانی را «خسته، بسته و زاویه‌دار با گفتمان انقلاب اسلامی و منافع ملی» دانست.

او دامنه انتقاد را به دیگر دولت‌های جمهوری اسلامی نیز کشاند و نوشت که جمهوری اسلامی نتوانسته «در دوران پس از دفاع مقدس حتی یک دولت کارآمد در حل نیازهای مادی و معنوی مردم و نزدیک به افق آرمان‌های انقلاب اسلامی را تشکیل دهد».

انتقادهای شدید نامزدهای ریاست‌جمهوری علیه یکدیگر و ردوبدل‌شدن اتهام‌های فساد باعث شد تا برخی مقام‌های جمهوری اسلامی از «سیاه‌نمایی» در مناظره‌های تلویزیونی این دوره انتقاد کنند.

محمدباقر قالیباف در ماه‌های گذشته، به‌ویژه پس از آتش‌سوزی مرگ‌بار ساختمان پلاسکو در تهران به شدت تحت انتقاد بوده. او و اعضای خانواده‌اش به فساد نیز متهم شده‌اند.

با پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران نیز اکنون دوره ریاست قالیباف بر شهرداری پایتخت به پایان خود می‌رسد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.