ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ دو فلسطینی دیگر: شورای امنیت تشکیل جلسه می‌دهد

روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل افزایش خشونت‌ها در بیت‌المقدس را نگرا‌ن‌کننده خواندند. اسرائیل گفته دستگاه‌های فلزیاب را جمع‌آوری می‌کند و به فکر تمهیدات امنیتی جایگزین است.

درگیری‌ها بین معترضان فلسطینی و نیروهای امنیتی اسرائیل به مرگ دو جوان فلسطینی دیگر انجامید. همزمان سوئد، فرانسه و مصر خواهان تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت برای رسیدگی به افزایش خشونت‌ها در فلسطین شدند. کابینه امنیتی اسرائیل نیز برای برقراری تمهیدات امنیتی جایگزین که به اعتراض‌های شدید فلسطینیان انجامیده، تشکیل جلسه می‌دهد.

عضو صلیب سرخ در حال کمک به یک مجروح فلسطینی در جریان تظاهرات در محله قدیمی بیت‌المقدس - عکس: afp

به گفته وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی، یک نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی شنبه، ۲۲ ژوئیه بر اثر اصابت گلوله جنگی نیروهای اسرائیلی در شهر العیزریه، شرق اورشلیم جان سپرد.

یک جوان ۱۸ ساله فلسطینی دیگر نیز همان روز بر اثر انفجار کوکتل‌مولوتف در دستانش پیش از پرتاب به سوی نیروهای اسرائیلی جان داد. این اتفاق در روستای ابو دیس در کرانه باختری رود اردن روی داد.

پلیس اسرائیل در اورشلیم نیز با تظاهرکنندگان درگیر شد و با استفاده از تجهیزات ضدشورش همچون خودروهای آب‌پاش و نارنجک‌های صوتی به متفرق‌کردن معترضانی پرداخت که به سوی آنها بطری و سنگ پرتاب می‌کردند.

افزایش تنش‌ها در اورشلیم پس از اجرای تمهیدات امنیتی سخت‌گیرانه اسرائیل در مسجدالاقصی آغاز شد. نمازگزاران فلسطینی جمعه دست به اعتراض‌های شدیدی زدند؛ چند ساعت پس از اینکه پلیس اسرائیل اعلام کرد مردان مسلمان جوان‌تر از ۵۰ سال حق ورود به محله قدیمی بیت‌المقدس و صحن الاقصی را ندارند.

عقب‌نشینی اسرائیل؟

کانال دو تلویزیون اسرائیل شنبه‌شب اعلام کرد که پلیس این کشور تصمیم گرفته تا دستگاه‌های فلزیاب را از ورودی محله قدیمی شرق بیت‌المقدس بردارد و در عوض، از فلزیاب‌های دستی استفاده کند.

رویترز نیز به نقل از یک مقام اسرائیلی از تشکیل جلسه کابینه امنیتی اسرائیل در روز یکشنبه، ۲۳ ژوئیه خبر داد. هدف از این جلسه بررسی راه‌کارهای امنیتی جایگزین است.

تمهیدات امنیتی جدید پس از حمله سه مهاجم مسلح عرب، از شهروندان اسرائیل در جمعه گذشته رخ داد که دو مأمور امنیتی اسرائیل را از پای درآوردند. این دو مأمور خود از اعراب دروزی بودند. پس از آن حضور مأموران اسرائیلی در اطراف الاقصی افزایش یافت و تجهیزات امنیتی بیشتری، از جمله دستگاه‌های فلزیاب در آستانه ورود به محله قدیمی شرق بیت‌المقدس نصب شد.

محمود عباس، رئیس‌جمهوری تشکیلات خودگردان فلسطینی جمعه‌شب اعلام کرده بود که این تشکیلات تمام روابط خود در هر سطحی را با اسرائیل تا زمان لغو تمهیدات امنیتی جدید در مسجدالاقصی به تعلیق درمی‌آورد.

حملات اسرائیل در کرانه باختری

اسرائیل شنبه سربازان بیشتری به کرانه باختری فرستاد.

نیروهای اسرائیلی به خانه فردی حمله کردند که جمعه سه شهرک‌شنین اسرائیلی را با چاقو از پای درآورده بود.

ارتش اسرائیل گفت که در این حمله برادر مهاجم فلسطینی دستگیر شده. نیروهای اسرائیلی در حال آماده‌سازی برای تخریب این خانه هستند؛ مجازاتی که در مورد خانواده مهاجمان فلسطینی اجرا می‌شود.

مهاجم ۱۹ ساله فلسطینی جمعه شب در شهرکی حصاربندی‌شده در شمال رام الله اعضای یک خانواده را هنگام شام غافل‌گیر کرد و دو مرد ۶۰ و ۴۰ ساله و یک زن ۴۰ ساله را با ضربات چاقو کشت و زنی ۶۸ ساله دیگری را مجروح کرد. او بر اثر تیراندازی نیروهای اسرائیلی زخمی شده و به بیمارستان انتقال یافته است.

نگرانی «چهار میانجی صلح خاورمیانه» و جلسه شورای امنیت

روسیه، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سازمان ملل که در کنار یکدیگر به «چهار میانجی صلح خاورمیانه» معروفند، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که «به دلیل افزایش تنش‌ها و درگیری‌های خشونت‌آمیز در و اطراف شهر قدیم اورشلیم عمیقاً نگران هستند». آنها هر دو طرف را به خویشتن‌داری دعوت کردند.

همچنین قرار است شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه به درخواست سوئد، فرانسه و مصر جلسه‌ای اضطراری تشکیل دهد و راه‌های کاهش تنش‌ها در اورشلیم را به بحث بگذارد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.