ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل دستگاه‌های فلزیاب را برنمی‌دارد

وزیر توسعه منطقه‌ای اسرائیل: «دستگاه‌های فلزیاب سرجایشان باقی می‌مانند. جنایت‌کارها هرگز به ما نخواهند گفت که چگونه جنایت‌کارها را بازرسی کنیم.»

کانال دو تلویزیون اسرائیل شنبه‌شب اعلام کرد که پلیس این کشور تصمیم گرفته تا دستگاه‌های فلزیاب را از ورودی محله قدیمی شرق بیت‌المقدس بردارد و در عوض، از فلزیاب‌های دستی استفاده کند. اما اکنون دولت این کشور می‌گوید که دستگاه‌ها بر سر جایشان باقی می‌ماند.

یک معترض فلسطینی در جریان اعتراض‌ها علیه سختگیری‌های امنیتی اسرائیل در مسجد الاقصی - عکس: AFP

تساحی هنغبی، وزیر توسعه منطقه‌ای اسرائیل یکشنبه، ۲۳ ژوئیه در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل گفت که «دستگاه‌های فلزیاب سرجایشان باقی می‌مانند. جنایت‌کارها هرگز به ما نخواهند گفت که چگونه جنایت‌کارها را بازرسی کنیم. اگر فلسطینی‌ها نمی‌خواهند وارد مسجد بشوند، میل خودشان است.»

اما یک مقام ارشد ارتش اسرائیل از احتمال نصب دوربین‌های مداربسته سخن گفته تا با استفاده از آنها، افراد «شناخته‌شده مطمئن» نیازی به عبور از دستگاه‌های فلزیاب نداشته باشند.

درگیری‌های خشونت‌بار در شرق بیت‌المقدس که از روز جمعه آغاز شده، به واکنش‌های بین‌المللی دامن زده. دوشنبه شورای امنیت جلسه‌ای اضطراری تشکیل می‌دهد و روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک خواهان خویشتن‌داری طرفین شده‌اند.

افزایش تنش‌ها پس از اجرای تمهیدات امنیتی سخت‌گیرانه اسرائیل، از جمله نصب دستگاه‌های فلزیاب در آستانه ورود به محله قدیمی شرق بیت‌المقدس آغاز شد. نمازگزاران فلسطینی جمعه دست به اعتراض‌های شدیدی زدند؛ چند ساعت پس از اینکه پلیس اسرائیل اعلام کرد مردان مسلمان جوان‌تر از ۵۰ سال حق ورود به محله قدیمی بیت‌المقدس و صحن الاقصی را ندارند.

پیش از این رویترز به نقل از یک مقام اسرائیلی از تشکیل جلسه کابینه امنیتی اسرائیل در روز یکشنبه، ۲۳ ژوئیه خبر داد که هدف از آن بررسی راه‌کارهای امنیتی جایگزین بود.

محمود عباس، رئیس‌جمهوری تشکیلات خودگردان فلسطینی جمعه‌شب اعلام کرده بود که این تشکیلات تمام روابط خود در هر سطحی را با اسرائیل تا زمان لغو تمهیدات امنیتی جدید در مسجدالاقصی به تعلیق درمی‌آورد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.