ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«وضعیت یمن برای انسانیت شرم‌آور است»

صلیب سرخ: «از میان هر ۴۵ یمنی یک تن تا دسامبر امسال به وبا مبتلا خواهد شد؛ پیامد مستقیم نزاعی که زیرساخت‌های مدنی را نابود کرده و تمام نظام بهداشت یمن را به زانو درآورده‌است.»

صلیب سرخ هشدار داد که تعداد مبتلایان به وبا در یمن به ۶۰۰ هزارتن خواهد رسید. یک سازمان بین‌المللی امدادرسانی نیز وضعیت پیش‌آمده در کشور جنگ‌زده یمن را برای انسانیت شرم‌آور خواند.

ولفگانگ یامان، رئیس سازمان امدادرسانی CARE

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ یکشنبه، ۲۳ ژوئیه نسبت به فراگیرشدن هر چه بیشتر وبا در یمن هشدار داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از میان هر ۴۵ یمنی یک تن تا دسامبر امسال به وبا مبتلا خواهد شد؛ پیامد مستقیم نزاعی که زیرساخت‌های مدنی را نابود کرده و تمام نظام بهداشت یمن را به زانو درآورده‌است.»

به گفته صلیب‌ سرخ و سازمان بهداشت جهانی بیش از ۳۷۰ هزار تن تا پایان آوریل در یمن به وبا مبتلا شده‌اند و ۱۸۰۰ تن از آنها جان‌شان را از دست داده‌اند.

تجهیزات پزشکی و بهداشتی یمن توسط جنگ ویران شده است. این جنگ بیش از دو سال است که بین نیروهای دولتی یمن با پشتیبانی ائتلافی به رهبری عربستان سعودی و شیعیان حوثی با حمایت ایران در جریان است.

۶۰ درصد جمعیت یمن در وضعیت غذایی «نامطمئن»

ولفگانگ یامان، رئیس سازمان امدادرسانی بین‌المللی CARE، یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین ان‌جی‌اوهای بشردوستانه بین‌المللی شنبه پس از سفری سه‌روزه به یمن نسبت به وضعیت وخیم این کشور هشدار داد.

او در جمع خبرنگاران گفت که «هزاران غیرنظامی از زمان آغاز درگیری‌ها در یمن جان‌شان را از دست داده‌اند و میلیون‌ها تن درون کشور آواره شده‌اند.»

به‌گفته سازمان ملل، جنگ یمن از آغاز دخالت ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی در ماه مارس ۲۰۱۵ تاکنون هشت هزار نفر کشته بر جای گذاشته که بیشتر آن‌ها را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند. در این جنگ همچنین ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

یامان وضعیت غذایی ۶۰ درصد از جمعیت یمن را «نامطمئن» توصیف کرد و گفت «ما در قرن ۲۱‌ام زندگی می‌کنیم و وضعیت کنونی یمن برای انسانیت شرم‌آور است.»

یمن بر اثر جنگ با بحران قحطی شدید مواجه است. از آغاز جنگ در یمن، ۱۷ میلیون نفر، یعنی دو سوم جمعیت این کشور وابسته به واردات مواد غذایی با کمبود این مواد روبه‌رو بوده‌اند و از آن میان ۷ میلیون تن به وضعیت گرسنگی نزدیک هستند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.