ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اجتماع کارگران شهرداری اهواز مقابل استانداری با خواست تبدیل وضعیت استخدامی

وزارت کشور مجوز استخدام آن دسته از کارکنان شهرداری‌ها را که حداقل سه سال سابقه کار دارند را صادر کرده اما نه شهرداری و نه شورای شهر در این رابطه به کارگران پاسخ نمی‌دهند.

صدها کارگر مناطق هشت گانه شهرداری اهواز در تداوم دور جدید اعتصاب‌ها، صبح روز دوشنبه دوم مرداد، مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

حواست کارگران پرداخت دو تا سه ماه دستمزد و مطالبات عقب‌افتاده و تبدیل وضعیت استخدامی است.

کارگران می‌گویند اخیرا سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های کشور مجوز استخدام آن دسته از کارکنان شهرداری‌ها را که حداقل سه سال سابقه کار دارند، را صادر کرده اما نه شهرداری و نه شورای شهر در این رابطه به کارگران پاسخ نمی‌دهند.

دور جدید اعتراضات کارگران از روز شنبه ۲۷ خرداد آغاز شده است. کارگران در گرمای نزدیک به ۵۰ درجه اهواز ابتدا مقابل ساختمان مرکزی شهرداری و شورای شهر اهواز تجمع کردند. بنا بر گزارشات، اجتماع کنندگان، بیش از ۵ هزار کارگر شاغل در مناطق مختلف شهرداری‌ اهواز را نمایندگی می‌کنند.

آن‌ها در توضیح تجمع روز دوشنبه خود مقابل استانداری گفتند خواستار آنند که استانداری یکبار برای همیشه تکلیف آن‌ها را روشن کند.

طی سال‌های اخیر با واگذاری خدمات شهرداری‌ها به پیمانکاران، کارگران با قراردادهای موقت، بدون رعایت نکات ایمنی با حداقل حقوق و مزایا توسط پیمانکاران بکار گرفته می‌شوند.

کارگران شهرداری‌ها از جمله کارگران شهرداری اهواز بارها به اشتغال از واگذاری خدمات شهرداری به پیمانکاران انتقاد کرده‌ و خواهان حذف پیمانکاران شده‌اند.

آقایار حسینی دبیر خانه کارگر خوزستان مسئولان به مشکلات کارگران شهرداری اهواز بی‌توجهی نشان می‌دهند.

حسینی روز یکشنبه اول مرداد به خبرگزاری کار ایران(ایلنا) گفت شهرداری نه تنها به اعتراض صنفی کارگران شهرداری در چند سال گذشته ترتیب اثر نداده بلکه علیه کارگران پرونده‌سازی کرده است.

سال گذشته درپی رشته‌ای از اعتراضات صنفی کارگران شهرداری اهواز، ۲۴ کارگر پیمانی شهرداری بازداشت شدند.

ناصر موسوی‌نژاد یکی از اعضای شورای شهر اهواز در رابطه با دستورالعمل استخدامی وزارت کشور گفته است چنین دستورالعملی وجود دارد اما شامل حال کارگران پیمانی فضای سبز مناطق هشت‌گانه اهواز نمی‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از موسوی‌نژاد نوشته شهرداری اهواز در این زمینه در حال رایزنی با وزارت کشور است تا کارگران پیمانی فضای سبز اهواز نیز بتوانند از مزایای پیش‌بینی شده در این دستورالعمل بهره ببرند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.