ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ستایش سخنگوی دولت از همکاری مفید «دولت تفنگ به دست» با دولت منتخب

اختلاف بین سپاه و دولت بعد از تفاهم درباره سقف قراردادهای اقتصادی فروکش کرد. محمد باقر نوبخت، مشارکت سپاه در اقتصاد ایران را «بسیار مفید» خواند.

ظاهراً اختلافات بین سپاه پاسداران و دولت حسن روحانی فروکش کرده است. محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت بعد از دیدار فرماندهان ارشد سپاه با رئیس جمهوری اسلامی همکاری دولت و سپاه را برای کشور «بسیار مفید» خواند.

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت روحانی: همکاری سپاه با دولت «بسیار مفید» است

محمدباقر نوبخت در نشست خبری سه‌شنبه ۳ مرداد خود درباره دیدار فرماندهان ارشد سپاه پاسداران با رئیس جمهوری اسلامی گفت:

«نفس جلسه بسیار خوب و مناسب بود و بدون تردید برای انجام کارهای بزرگ در کشور علاوه بر همکاری بین قوا، نهادها هم باید در کنار هم باشند.»

سخنگوی دولت درباره موضوعاتی که در نشست رئیس جمهوری اسلامی با فرماندهان سپاه پاسداران مورد بحث قرار گرفت، سکوت کرد.

در دیدار دوشنبه، ۲ مرداد رئیس جمهوری اسلامی با فرماندهان ارشد سپاه از اختلافات دامنه‌دار بعد از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران نشانی باقی نمانده بود. جایگاه سپاه در کلام روحانی از «دولت تفنگ به دست» ناگهان به «نیروهای مخلص» ارتقا یافت و رئیس جمهوری اسلامی  بر «وحدت و انسجام همه نیروها و نهادهای نظام برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و خدمت به مردم» به عنوان یک امر ضروری سخن راند.

حسن روحانی یک ماه پیش در ۲ تیر سال جاری سپاه پاسداران را با یک دولت تفنگ به دست مقایسه کرده بود که عرصه را برای رقابت آزاد تنگ کرده است. رئیس جمهوری اسلامی در آن زمان بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری بخش‌های بالادستی اقتصاد ایران به بخش خصوصی تأکید کرده بود.

سرلشکر محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران هم در پاسخ به این اظهارات، دولت روحانی را متهم کرد که به خاطرناکارآمدی‌اش در حل بحران‌های اجتماعی و اقتصادی، در پی به وجود آوردن دو قطبی‌هایی در سطح جامعه است. او گفته بود سپاه به درخواست دولت‌ها و با اصرار آن‌ها وارد عرصه‌های اقتصادی شده است.

روز گذشته اما رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از توافق بین سپاه و دولت روحانی پرده برداشت.

به گفته غلامرضا تاجگردون قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران و دولت حسن روحانی درباره میزان مشارکت سپاه در اقتصاد ایران به توافق رسیده‌اند. بر اساس این توافق، سپاه پیمانکاری قراردادهایی تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده بسیج هم دوشنبه ۱۹ تیر اعلام کرده بود که بسیج در همه عرصه‌ها، به ویژه عرصه‌های اقتصادی آماده همکاری با دولت حسن روحانی است.

عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم هم پیش از این منتقدان فعالیت اقتصادی سپاه را «مغرض و ناآگاه» خوانده و گفته بود که حضور سپاه در پروژه‌های اقتصادی به‌خواست و برای کمک به دولت بوده است.

بدهی دولت به سپاه پاسداران تا دو سال قبل به نقل از فرمانده قرارگاه خاتم ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده و حال طی دو سال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این در پروژه‌های واگذار شده به سپاه و بسیج ۱۷۰ هزار نیرو مشغول کار هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.