ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت چهار نفر در رابطه با مرگ و مسمومیت با مشروبات الکلی در سیرجان

در روزهای گذشته ۱۵۶ نفر در سیرجان به علت استفاده از مشروب الکلی دست ساز مسموم و در بیمارستان بستری شده‌اند. ۷۰ نفر از آنها در حال دیالیز هستند که حال سه نفر از آنها وخیم گزارش شده است. پنج نفر هم بر اثر مسمومیت جان خود را از دست داده‌اند.

به دنبال مرگ پنج نفر و مسمویت ده‌ها نفر در سیرجان استان کرمان به دلیل مصرف مشروبات الکلی تقلبی، چهار نفر بازداشت شده‌اند.

عکس از آرشیو

در همین زمینه هوشنگ پوررضاقلی، فرمانده اسبق پلیس آگاهی استان کرمان در یادداشتی در نشریه پاسارگاد سیرجان، خواستار تجدید نظر قانونی در ممنوعیت مشروبات الکلی شده است.

بر اساس خبرهای منتشر شده، در چند روز گذشته ۱۵۶ نفر در سیرجان به علت استفاده از مشروب الکلی دست ساز مسموم و در بیمارستان بستری شده‌اند. ۷۰ نفر از آنها در حال دیالیز هستند که حال سه نفر از آنها وخیم گزارش شده است. پنج نفر هم بر اثر مسمومیت جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه، دادخدا سالاری، دادستان کرمان خبر دستگیری چهار نفر را به اتهام توزیع مشروبات الکلی تقلبی در شهرستان سیرجان تایید کرده است. پلیس هم گفته است یک راننده کامیون دو گالن ۲۰ لیتری مشروب دست ساز را از اصفهان به سیرجان منتقل و توزیع کرده که موجب این حادثه شده است.

استان کرمان تاکنون چندین بار در مورد استفاده از مشروبات تقلبی و دست ساز خبر ساز بوده است.

در یک مورد در خرداد ماه سال ۹۲ پنج نفر در رفسنجان به دلیل مسمومیت الکلی جان خود را از دست دادند.

بر اساس یکی از آخرین آمارهایی که در زمینه مصرف دسته‌ جمعی الکل در ایران منتشر شده است، در سال ۹۲ در شهرستان رفسنجان سه هزار و ۸۰۰ نفر به دلیل مسمومیت الکلی به بیمارستان منتقل شده اند. عده زیادی نیز بینایی خود را به دلیل این مسمومیت از دست داده اند.

بر اساس آمارهای غیررسمی سالانه بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون لیتر مشروب الکلی به ایران قاچاق می‌شود. این میزان غیر از مشروبات دست‌ساز و تولیدات شخصی است.

آمارهای سال ۹۲ حاکی از آن است که در ایران ۲۰۰ هزار نفر به الکل اعتیاد دارند.

هوشنگ پوررضاقلی، فرمانده اسبق پلیس آگاهی استان کرمان در همین زمینه، در یادداشتی در نشریه پاسارگاد سیرجان، خواستار تجدید نظر قانونی در ممنوعیت مشروبات الکلی شده است.

پوررضاقلی در این یادداشت که آن را به بهانه مرگ پنج نفر و مسمومیت بیش از ۱۵۰ نفر در سیرجان نوشته، آورده است: «تجربه‌ همه‌ ممنوعه‌ها درجامعه‌ ما، تجربه‌ ناموفقی در ذهن ترسیم می کند. ویدئو، ماهواره، موادمخدر و مشروبات الکلی .... ممنوعیت‌ها در زیر پوست شهر و در خلوت‌های فردی و گروهی هرگز به رسمیت شناخته نشده است. زیر سایه ممنوعه ها هر نانجیبی فرصت می کند تا با تولید و عرضه مواد آلوده‌ غیراستاندارد و ترکیبات سمی، کشتار کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.