ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌بس شکننده غوطه شرقی: روسیه پلیس نظامی اعزام کرد

پنج کودک و دو زن بر اثر بمباران‌های ۲۴ ساعت گذشته در غوطه شرقی سوریه کشته شدند و دست‌کم ۳۰ تن دیگر مجروح. شنبه در این منطقه آتش‌بس اعلام شده‌بود.

ادامه حمله‌های هوایی و گلوله‌باران در غوطه شرقی سوریه آتش‌بس اعلام‌شده را در معرض شکست قرار داده. روسیه پلیس نظامی خود وابسته به ارتش این کشور را به این منطقه اعزام کرده‌است.

آنچه از غوطه شرقی برجای مانده

دیده‌بان حقوق بشر سوریه سه‌شنبه، ۲۵ ژوئیه از حملات هوایی به غوطه شرقی خبر داد. این حمله‌ها که دوشنبه شب و بامداد سه‌شنبه رخ دادند، نخستین تلفات غیرنظامی پس از اعلام آتش‌بس در این منطقه را موجب شدند.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در این حمله‌ها ۳۰ تن زخمی شده‌اند. گروه «دفاع مدنی»، امدادگران موسوم به کلاه‌سفیدها اما آمار مجروحان و مفقودان بر اثر این حملات را ۵۰ تن اعلام کرده‌اند.

بنابراین گزارش‌ها، پنج کودک و دو زن بر اثر بمباران‌های ۲۴ ساعت گذشته کشته شده‌اند.

شنبه ارتش سوریه و مخالفان مسلح در استان غوطه شرقی در مجاورت دمشق توقف درگیری‌ها را اعلام کردند. آتش‌بس اعلام‌شده بخشی از توافق ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد «مناطق کاهش تنش» در سوریه بود.

مشخص نیست چه جنگنده‌هایی به غوطه شرقی حمله کرده‌اند. ارتش سوریه دراین‌باره بیانیه‌ای صادر نکرده و در رسانه‌های دولتی این کشور نیز خبری درباره حمله هوایی مخابره نشده است.

روسیه پلیس نظامی اعزام کرد

وزارت دفاع روسیه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای اجرای طرح «مناطق کاهش تنش» پلیس نظامی به این کشور اعزام کرده‌است.

پلیس نظامی روسیه در غوطه شرقی دو ایست‌ بازرسی و چهار پست نگهبانی ایجاد کرده‌است.

مسکو جمعه و شنبه گذشته نیز دو واحد دیگر از پلیس‌های نظامی خود را برای اجرای مناطق کاهش تنش به جنوب غربی سوریه اعزام کرد.

آمریکا و روسیه در جریان اجلاس ۲۰ کشور صنعتی جهان در هامبورگ از توافق برای آتش‌بس در جنوب غربی سوریه خبر دادند؛ توافقی حاصل مذاکرات محرمانه در پایتخت اردن.

ایران از این توافق انتقاد کرده‌بود.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.