ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح فرانسه برای صلح در لیبی

در پیش‌نویس طرح صلح ارائه‌شده از سوی کاخ الیزه، دو رهبر لیبیایی قرار است آتش‌بس مشروط اعلام کنند و سپس برای برگزاری یک انتخابات آزاد به همکاری با یکدیگر بپردازند.

دو رهبر لیبی شرقی و غربی در پاریس با یکدیگر دیدار می‌کنند. قرار است آنها در این دیدار بر سر اعلام آتش‌بس و تشکیل دولتی دموکراتیک مذاکره کنند.

دفتر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه سه‌شنبه، ۲۵ ژوئیه پیش‌نویس بیانیه‌ای را منتشر کرد که دو رهبر لیبی شرقی و غربی بر سر آن در همین روز به دیدار و مذاکره خواهند پرداخت.

فایز السراج، نخست‌وزیر دولت به‌رسمیت‌شناخته لیبی در طرابلس با خلیفه بلقاسم حفتر دیدار می‌کند؛ یک ژنرال نظامی که کنترل شرق لیبی را در دست دارد.

پس از کشته‌شدن معمر قذافی، رهبر پیشین لیبی این کشور در آشوب فرورفت و اکنون دو دولت موازی غربی و شرقی به‌ترتیب در طرابلس و طبرق بر سر کار هستند. دولت مستقر در طرابلس به نام «دولت وحدت ملی» (GNA) تحت حمایت سازمان ملل و دولت‌های غربی قرار دارد و از سوی آنها به رسمیت شناخته شده. نیروهای دولت شرقی نیز به «ارتش ملی لیبی» (LNA) موسوم هستند که تحت حمایت روسیه قرار دارند.

در پیش‌نویس ارائه‌شده از سوی کاخ الیزه، دو رهبر لیبیایی قرار است آتش‌بس مشروط اعلام کنند و سپس برای برگزاری یک انتخابات آزاد به همکاری با یکدیگر بپردازند.

آتش‌بس شکننده‌ای پیش از این نیز بین دولت وحدت ملی و ارتش ملی لیبی برقرار بود. این آتش‌بس با درگیری سنگین نیروهای هوادار دو طرف در اردیبهشت‌ماه امسال شکست خورد.

در آن درگیری‌ها دست‌کم ۱۴۱ تن کشته شدند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.