ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناو جنگی آمریکا با شلیک گلوله به قایق ایرانی هشدار داد

حادثه در شمال خلیج فارس اتفاق افتاد. به گفته مقام وزارت دفاع آمریکا، قایق ایرانی به هشدارها توجه نکرده. بعد از شلیک هم از منطقه دور نشده، بلکه همانجا لنگر انداخته.

یک ناو نیروی دریایی آمریکا به طرف یک قایق مسلح ایرانی به سپاه پاسداران به اخطار چند گلوله‌ شلیک کرد. این حادثه در شمال خلیج فارس اتفاق افتاد. شبکه سی‌ان‌ان می‌گوید قایق ایرانی به سپاه پاسداران تعلق داشته است.

قایق‌های تندروی سپاه در خلیج فارس - عکس: آرشیو

یک مقام وزارت دفاع آمریکا به شبکه سی‌ان‌ان گفته است که قایق ایرانی به حدود یک صد متری ناو آمریکایی نزدیک شده بود.

به گفته این مقام وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، ناو آمریکایی تلاش کرده بود با تماس‌های رادیویی، شلیک گلوله‌های منور و پنج شلیک کوتاه لبه این قایق ایرانی اخطار دهد. اما این اخطارها مؤثر نبود. سرانجام ناو آمریکایی ناگزیر شده است به سمت آب شلیک کند. بعد از این شلیک آخر، قایق ایرانی متوقف شده، اما از محل حادثه دور نشده، بلکه لنگر انداخته است.

به گفته مقام وزارت دفاع آمریکا، ناو آمریکایی در حال گشت‌زنی در آب‌های خلیج فارس بوده است.

فرماندهان نیروی دریایی آمریکا ایران را به ایجاد مزاحمت برای کشتی‌های جنگی در خلیج فارس متهم کرده‌اند و گفته‌اند که چنین مانورهایی، دریانوردی در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس را به خطر انداخته است.

ایران اما این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید ناوهای آمریکایی قوانین تردد در آبراه‌های بین‌المللی را به‌صورت حرفه‌ای و دقیق رعایت نمی‌کنند.

فرماندهان نیروی دریایی آمریکا هشدار داده‌اند که در صورت اشتباه محاسباتی، برخوردهای غیرحرفه‌ای قایق‌های ایرانی در آینده می‌تواند به رویارویی نظامی بینجامد.

دونالد ترامپ در کارزارهای تبلیغاتی خود گفته بود که اگر به کاخ سفید راه پیدا کند، موضع سخت‌تری را نسبت به ایران اتخاذ می‌کند. ترامپ تهدید کرده بود که در صورت نزدیک‌شدن قایق‌های سپاه، کشتی‌های آمریکایی دیگر مانند زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تغییر مسیر نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    حسین‌ الله‌ کرم از سران ارشد انصار حزب‌الله در بیانیه‌ای که در صفحه اینستاگرام‌اش منتشر کرده از مسئولان قضایی جمهوری اسلامی خواسته برای مکیت اسلام، قرآن و دفترخامنه‌ای، سعید طوسی را که وی او را متهم به فاعلیت در رابطه جنسی، تشکیل خانه فساد و دعوت به فحشا کرده، اشد مجازات کنند. به گفته او پس از ماجرای طوسی کلاس‌هاى قرآن در محله‌ها و مساجد با کاهش حضور نوجوانان روبرو شده و خانواده‌هاى از حضور آنان ممانعت دارند...