ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تحریم‌های ایران و روسیه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد

نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا یک‌صدا به تحریم‌های ایران و روسیه و کره شمالی آری گفتند. «قانون مقابله با متخاصمان آمریکا از طریق تحریم» با ۴۱۹ رأی موافق در برابر ۳ رأی مخالف تصویب شد.

نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بر سر تحریم ایران و روسیه و کره شمالی اختلاف‌ها را کنار گذاشتند و یک‌صدا رأی موافق دادند.

کنگره آمریکا تحریم‌ها علیه ایران و روسیه را تصویب کرد

«قانون مقابله با متخاصمان آمریکا از طریق تحریم» که «قانون مبارزه با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» بخشی از آن است با ۴۱۹ رأی موافق در برابر تنها ۳ رأی مخالف سه‌شنبه، ۲۵ ژوئیه از تصویب مجلس نمایندگان آمریکا گذشت. علاوه بر ایران، روسیه و کره شمالی نیز امروز با رأی مجلس نمایندگان آمریکا تحریم شدند.

این مصوبه برای بدل‌شدن به قانون و اجرایی‌شدن باید یک بار دیگر برای اعمال اصلاحات نسخه جدید به سنا برود و پس از آن، نیاز به امضای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دارد. اما اگر شمار مخالفان وتوی رئیس‌جمهوری در سنا و مجلس نمایندگان بیش از دو سوم باشد، رئیس‌جمهوری حق وتو ندارد.

«قانون مبارزه با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» ۱۵ ژوئن در سنای آمریکا به تصویب رسید. حامی اصلی آن باب کورکر، رئیس جمهوری‌خواه کمیسیون روابط خارجی سنا بود و باب منندز دموکرات نیز از دیگر پشتیبان‌های اصلی. از یکصد نماینده سنای آمریکا تنها دو تن، برنی سندرز و رند پاول به این طرح رأی مخالف دادند.

تحریم‌ ایران علیه «برنامه موشک‌های بالستیک و سلاح‌های کشتار جمعی» این کشور وضع می‌شود و برای اولین بار کل سپاه پاسداران را مستقیماً هدف قرار می‌دهد.

این قانون سپاه پاسداران را مسئول اصلی اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران می‌داند.

این تحریم‌ها شامل «مسدودکردن دارایی‌ها و جلوگیری از مبادلات مالی اشخاص خارجی وابسته به سپاه پاسداران» است که یا مرتکب اقدامات تروریستی می‌شوند و یا از آنها حمایت می‌کنند.

سپاه پاسداران ایران پیش از این به آمریکا نسبت به وضع چنین تحریم‌هایی هشدار داده بود. محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ۲۸ تیرماه گفت که آمریکا در صورت تحریم سپاه باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود در اطراف ایران را جمع‌آوری کند.

تهران همواره اتهام توسعه سلاح‌های کشتار جمعی را رد کرده و گفته است که برنامه موشکی‌اش صرفاً جنبه دفاعی دارد و از آن دست نمی‌کشد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه پیش از رأی‌گیری در آمریکا از طرحی برای تصویب اقدامات تلافی‌جویانه خبر داد.

به گفته حامیان دموکرات و جمهوری‌خواه این طرح، تحریم‌های مصوب به برنامه هسته‌ای ایران مربوط نیست و به شکلی طراحی شده که ناقض «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) نباشند.

علی خامنه‌ای، رهبر ایران پیش از این گفته بود که «هر نوع تحریم جدید» از سوی ایالات متحده به منزله نقض برجام تلقی خواهد شد.

روسیه و کره شمالی هم تحریم شدند

بر اساس تحریم‌هایی که امروز علیه مسکو تصویب شد، شرکت‌های مشغول در پروژه‌های مرتبط با صنعت انرژی روسیه جریمه می‌شوند. این تحریم به‌ویژه پروژه‌های ساخت خط لوله روسیه را هدف گرفته است.

سناتور باب کورکر از تنسی (چپ) و سناتور باب منندز از نیوجرسی، حامیان اصلیتحریم‌های جدید علیه ایران

این قانون همچنین روسیه را بابت حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در دمشق تحریم می‌کند و به نقض حقوق بشر در روسیه نیز اشاره دارد.

ششم ژوئن، پیش از تصویب «قانون مبارزه با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران»، تحریم‌هایی علیه روسیه در کنار قانون مربوط به تحریم‌های جدید علیه ایران گنجانده شد تا دست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده برای سازش با مسکو و رفع تحریم‌ها علیه آن باز نباشد.

این تحریم‌ها به دلیل ضمیمه‌کردن کریمه، بخشی از خاک اوکراین به روسیه در ۲۰۱۴ و نیز دخالت این کشور در روند انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ۲۰۱۶ است.

مسکو اتهام دخالت در انتخابات آمریکا را تکذیب می‌کند.

اتحادیه اروپا از تحریم‌های جدید علیه روسیه انتقاد کرده‌است و آنها را تهدیدی برای امنیت انرژی این اتحادیه می‌داند. آلمان و اتریش در حال ساخت خط لوله‌ای مشترک با روسیه هستند. روسیه ۳۸ درصد سوخت گاز طبیعی اتحادیه اروپا را تأمین می‌کند.

نمایندگان مجلس آمریکا همچنین از سناتورها ناراضی بودند که قانونی برای تحریم‌های کره شمالی تصویب نکرده‌اند. مجلس نمایندگان ماه مه امسال تحریم‌های کره شمالی را با ۴۱۹ رأی موافق در برابر یک رأی مخالف تصویب کردند. آمریکا برنامه موشک‌های بالستیک و تسلیحات اتمی کره شمالی را تهدیدی جدی تلقی می‌کند.

مجلس نمایندگان امیدوار بود که از طریق تصویب طرح تحریم‌های ایران و روسیه و افزودن تحریم‌های کره شمالی به آنها، قانون تحریم‌های کره شمالی را نیز به سنا بفرستد.

در همین زمینه

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      • farid

        رئيس جمهوري آمريکا امروز در یک نشست خبري مشترک با نخست وزير لبنان گفت: حزب‌الله که سوی رژیم ایران حمایت می شود، تهديدي براي تمام خاورميانه است. ترامپ در کنار سعد حریری در کاخ سفید با بیان اینکه واشنگتن همواره برای حمایت نظامی از ارتش لبنان در نبرد با تروریسم آماده است، گفت:حزب‌الله با حمایت رژیم ایران، تراژدی انسانی در لبنان را وخامت می‌ بخشد. رئیس جمهور آمریکا گفت: ارتش لبنان باید تنها مدافع این کشور باشد. منافع واقعی حزب‌الله فقط برای خودش و رژیم ایران است. من طی 24 ساعت آینده نظر خودم را درباره حزب‌الله صادر خواهم کرد. ترامپ درباره بحران سوریه نیز گفت: بشار اسد بارها و بارها از خطوط قرمز رد شد، اما مانند دولت اوباما اجازه نمی‌ دهم اسد با جنایاتی که انجام داده از مجازات بگریزد. اگر اوباما به تعهداتش عمل کرده بود، اکنون رژیم ایران و روسیه در سوریه نبودند.