ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی برای آزمایش موشکی جدید آماده می‌شود

واشنگتن از طرحی برای تحریم موسسات مالی چینی مرتبط با کره شمالی خبر داده و رئیس سیا از تلاش برای تغییر رژیم پیونگ‌یانگ. کره شمالی آمریکا را به حمله اتمی تهدید کرد.

به گفته مقام‌های آمریکایی، کره شمالی در حال مهیاکردن یک آزمایش موشکی دیگر است. ایالات متحده به دنبال هدف قراردادن شرکت‌های چینی در حال تجارت با پیونگ‌یانگ است. وزیر خارجه کره شمالی نیز آمریکا را آشکارا به حمله اتمی تهدید کرد.

کره شمالی آمریکا را به حمله اتمی تهدید کرد - عکس: آرشیو

منابع ناشناس امنیتی دولت آمریکا سه‌شنبه، ۲۵ ژوئیه به خبرگزاری «رویترز» گفتند که کره شمالی احتمالاً تا ۱۰ روز دیگر دست به یک آزمایش موشکی جدید می‌زند. به گفته آنها، افزایش چشم‌گیری در فعالیت‌های ارتش کره شمالی در سکوهای پرتاب آزمایشی موشک در کوسونگ مشاهده شده است.

کره شمالی تا به حال چندین آزمایش موشکی در کوسونگ، شهری در شمال غربی پیونگ‌یانگ انجام داده؛ آخرین آنها مربوط به ماه مه می‌شد. کره شمالی ۱۴ مه و همزمان با جلسه شورای امنیت برای بررسی راهکارهای مقابله با تهدید این کشور نوع جدیدی از موشک بالستیک را در این شهر آزمایش کرد.

پیونگ‌یانگ یک هفته پس از آن موشک بالستیک دیگری را آزمایش کرد که می‌تواند به آمریکا برسد. به گفته کارشناسان نظامی آمریکا، این موشک در صورت طی مسیر عادی و غیرآزمایشی توان رسیدن به جزایر هاوایی و حتی آلاسکا، دو ایالت آمریکا را خواهد داشت.

آمریکا نگران است

کره شمالی اوایل این ماه، چهارم ژوئیه و همزمان با روز ملی استقلال آمریکا از آزمایش موفق نخستین موشک بالستیک دوربرد با توانایی حمل کلاهک هسته‌ای خبر داد.

تکنولوژی نصب کلاهک هسته‌ای بر موشک بالستیک قاره‌پیما دشوارترین مرحله در توسعه موشکی کره شمالی دانسته می‌شد.

با این حال سازمان اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا مدعی شده که کره شمالی هنوز به این تکنولوژی دست نیافته است اما تا سال آینده به آن دست خواهد یافت.

برخی کارشناسان نظامی آمریکا حتی با این تخمین نیز مخالفت کرده‌اند و به رویترز گفته‌اند که وزارت دفاع این کشور و ارتش کره جنوبی همواره توانایی‌های موشکی کره شمالی را به خاطر احتیاط در حفظ امنیت کشورهایشان دست بالا تخمین می‌زنند.

مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه همزمان با تصویب تحریم‌های جدیدی علیه ایران و روسیه، به تحریم‌های کره شمالی نیز رأی داد و آنها را برای تصویب به سنا فرستاد.

تحریم شرکت‌های چینی

سوزان تورنتون، مشاور وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای شرقی سه‌شنبه به سناتورهای این کشور از طرح جدید واشنگتن برای تحریم پیونگ‌یانگ خبر داد.

به گفته تورنتون، واشنگتن در حال کار بر فهرست جدیدی از «موسسات مالی چینی» است که تحریم‌های کره شمالی را نقض می‌کنند و به تجارت با آن کشور مشغولند.

او گفت: «ترجیح می‌دهیم چین در تنبیه این موسسات با ما همکاری کند.» او تأکید کرد که در صورت عدم همکاری چین، ایالات متحده خود این شرکت‌ها و موسسات را هدف تحریم قرار می‌دهد.

مقام‌های آمریکایی هفته گذشته نیز از احتمال تحریم بانک‌های چینی مرتبط با کره شمالی خبر داده بودند.

چین اما هر گونه تحریم ثانوی علیه شرکت‌های چینی را «غیرقابل قبول» دانسته و هشدار داده که این تحریم‌ها به همکاری پکن و واشنگتن بر سر کره شمالی ضربه می‌زند.

تهدید آشکار کره شمالی به حمله اتمی

هفته گذشته مایک پومپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره امکان تغییر رژیم کره شمالی به گمانه‌زنی پرداخت. به گفته رئیس سیا، مهم‌ترین کار ایالات متحده در این راستا باید یافتن راهی برای جداکردن رژیم کیم جونگ اون از سلاح اتمی باشد.

شبکه تلویزیونی کره شمالی به نقل از وزیر خارجه این کشور به آمریکا هشدار داد که «اگر ایالات متحده جرأت کند و ناچیزترین نشانه‌ای از تلاش برای حذف رهبری ما نشان دهد، با پتک اتمی نیرومندمان که در طی زمان نیرومندتر و صیقلی‌تر شده است، ضربه‌ای هولناک به قلب آمریکا وارد می‌کنیم.»

دولت کره شمالی همواره برنامه هسته‌ای خود را با هدف دفاع در برابر «تهدیدهای آمریکا» توجیه کرده‌است.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • fhdfdh

      ناچیزترین نشانه‌ای از تلاش برای حذف رهبری ما نشان دهد خخخ جمهوری اسلامی ایران خخخخخ عقده ای ها نه که خیلی رهبر خوبیه خخخ مردم گشنه باشن ولی من رهبر باشم مردم بمیرن ولی من رهبر باشم بی عرضه عقده ای ژاپن را به یاد بیاورید