ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اجاره کارخانه پارسیلون خرم‌آباد به ۳ چوپان

 کارخانه پارسیلون تولیدکننده الیاف واقع در خرم آباد با تعداد معدودی کارگر دوباره راه‌اندازی شده و محوطه آن هم برای چرای گوسفندان به ۳ چوپان اجاره داده شده است. 

کارخانه پارسیلون، تولیدکننده الیاف واقع در خرم آباد که تولید آن متوقف و صدها کارگرش با دستمزدهای معوقه بلاتکیفند، با تعداد معدودی کارگر کارش را از سر گرفته. محوطه این کارخانه هم برای چرای گوسفندان به ۳ چوپان اجاره داده شده است.

عکس از آرشیو - یکی از اجتماعات متعدد کارگران پس از تعطیلی کارخانه پارسیلون

پارسیلون که پیش از خصوصی‌سازی حدود دو هزار کارگر داشت، از چند سال پیش با مشکلات مالی رو به رو بوده است. در نهایت هم تولید کارخانه متوقف شده و صدها کارگر آن با ماه‌ها دستمزد پرداخت نشده به حال خود رها شده اند.

در پی اعتراض های پی در پی کارگران و تجمع آنان مقابل نهادهای مختلف دولتی، پاییز سال ۹۵ استاندار لرستان از واگذاری کارخانه به کنسرسیومی متشکل از چند بانک و نهاد دیگر بستانکار خبر داد که ظاهرا قرار بود مشکلات تولید را برطرف و کارخانه را دوباره راه‌اندازی کنند.

چندی بعد اما اعلام شد مدیریت کارخانه به شرکت‌ آتیه دماوند واگذار شده تا کارخانه بازگشایی شود.

کارگران در دوران بلاتکلیفی خود بارها به نهادهای مختلف متوسل شده‌اند و از جمله تجمعات روزمره‌ای مقابل استانداری لرستان، اداره کل دادگستری خرم آباد و سایر نهادها داشته‌اند.

 روز ۱۹ اسفند سال ۹۵، کارگران همراه خانواده‌هاشان مقابل ساختمان استانداری لرستان اجتماع کردند. آن‌ها خواهان پرداخت ۴۱ ماه دستمزد به تعویق افتاده خود، تعیین شدن تکلیف واگذاری کارخانه و از سرگرفتن تولید شدند.

گزارش خبرگزاری تسنیم از تازه‌ترین تحولات در پارسیلون حاکی است محوطه کارخانه در ازای مبلغ سالانه ۱۰۰ میلیون تومان برای چرای گوسفندان به ۳ چوپان اجاره داده شده است.

تعداد معدودی از کارگران رسمی کارخانه هم در بخش کوچکی که راه‌اندازی شده، به کار گرفته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • راوی حق

    جناب آقای دکتر #حسن_روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران شیدالله ارکانه با سلام و تحیات، در اخبار آمده بود که لیست کابینه جدید را برای #مقام_معظم_رهبری حضرت #آیت_الله_خامنه_ای ارسال داشته‌اید. یقیناً مشورت و هماهنگی با معظم له امری بسیار لازم و ستودنی است؛ اما جناب آقای رئیس‌جمهور، یکی دو پرسش در این خصوص مطرح هستند. تا آنجا که بنده به یاد می‌آورم این نخستین باری است که چنین رویه‌ای اعمال می‌شود. درگذشته معمولاً نظر معظم‌له در خصوص برخی از وزارتخانه‌ها ازجمله اطلاعات، خارجه، دفاع، کشور، ارشاد و آموزش‌وپرورش استعلام می‌شده و وزرا با صلاحدید ایشان تعیین می‌شدند. جنابعالی این رویه را یک گام بزرگ به جلو برده‌اید و آن را تعمیم داده‌اید به تمامی کابینه. بنده تصورم آن است که شاید می‌خواسته‌اید با ایجاد این شائبه که وزرای انتخابی مورد تأیید مقام معظم رهبری قرارگرفته‌اند، اجازه مخالفت را از مجلس سلب نمایند. امیدوارم شبهه بنده درست نباشد و چنین نیتی در کار نبوده باشد. جناب دکتر روحانی بزرگوار، به‌عنوان یک حقوقدان در نزد جنابعالی زیره به کرمان بردن است اگر خواسته باشم تبعات اقدامی که صورت گرفته را تشریح نمایم. اقدام حضرت‌عالی(در صورت صحت) باعث ایجاد «رویه‌ای» خواهد شد که من‌بعد رؤسای جمهور دیگر هم لیست وزرایشان را جهت تأیید به استحضار معظم له برسانند. روزی که جناب حجت‌الاسلام #مهدی_کروبی در جایگاه ریاست مجلس ششم استناد به #حکم_حکومتی نمودند تصور نمی‌کردند که آن اقدام بدل به یک بدعت و رویه دائمی خواهد شد؛ اما امروز «حکم حکومتی» علیرغم آنکه در قانون اساسی پیش‌بینی ‌نشده بدل به یک رویه شده. باز به‌عنوان یک حقوقدان جنابعالی بهتر از همه واقفید که در تشریح وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های رهبری در قانون اساسی اشاره‌ای به اینکه لیست وزرای می‌بایستی به تأیید معظم‌له برسند نیامده. ممکن است این اقدام امروز کمکی به جنابعالی نماید که برخی مخالفت‌ها به لیست وزرای انتخابی‌تان را خنثی نمایید و فرش را از زیر پای منتقدین به دربرید؛ اما بدعت ناصوابی را برای آیندگان پایه‌گذاری می‌کنید. ایام به کام باد #صادق_زیباکلام سوم مردادماه یک هزار و سیصد و نودوشش

  • راوی حق

    اگر ملتی انتظار داشته باشد که هم احمق باشد و هم آزاد، این انتظار هیچگاه عملی نشده و نخواهد شد توماس جفرسون هیچگاه پول خود را پیش از آنکه آن را بدست آوری، خرج نکن. ***** آزادی، دریایی متلاطم و طوفانی است، مردان ترسو آرامش استبداد را بر این طوفان ترجیح می‌دهند. توماس جفرسون