ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حماس در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا باقی ماند

دیوان دادگستری، عالی‌ترین دادگاه اتحادیه اروپا حکم پیشین دادگاه عمومی این اتحادیه برای خروج حماس از فهرست گروه‌های تروریستی را لغو کرد. ببرهای تامیل اما از این فهرست خارج شد.

دیوان دادگستری اروپا گروه فلسطینی «حماس» را در فهرست گروه‌های تروریستی باقی نگه داشت.

حماس اداره غزه را برعهده دارد

دیوان دادگستری اروپا، عالی‌ترین دادگاه اتحادیه اروپا چهارشنبه، ۲۶ ژوئیه حکم پیشین دادگاه عمومی این اتحادیه درباره حماس را لغو کرد.

دادگاه عمومی اروپا در سال ۲۰۱۴ خواستار بیرون‌گذاشتن حماس از فهرست گروه‌های تروریستی و پایان‌دادن به ممنوعیت سفر رهبران این گروه و بلوکه‌کردن دارایی‌های آن شد.

دادگاه عمومی گفته‌بود که ماندن حماس در این فهرست بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای و اینترنتی است و نه تصمیم‌گیری «یک مرجع قانونی صلاحیت‌دار».

تحریم‌های حماس پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، حمله «القاعده» به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک وضع شد. حماس از ابتدا این تحریم‌ها را غیرقانونی خواند و گفت که به صورت دموکراتیک از سوی فلسطینی‌ها انتخاب می‌شود.

دیوان دادگستری اروپا چهارشنبه در برابر حکم پیشین دادگاه عمومی استدلال کرد که حفظ یک گروه در فهرست گروه‌های تروریستی نیاز به تصمیم‌گیری مرجع صلاحیت‌دار ندارد.

دیوان دادگستری اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید به شواهد بیشتری نسبت به شواهد به‌کارگرفته‌شده در صدور حکم دادگاه عمومی استناد کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در سفر اخیر خود به اتحادیه اروپا به کشورهای این اتحادیه درباره مواضع‌شان بر سر نزاع اسرائیل و فلسطین هشدار داد. او گفته بود اروپا نباید برای رابطه با اسرائیل شرط بگذارد.

کشورهای اروپایی در سال‌های اخیر از اسرائیل به دلیل نقض حقوق بشر، حمله به نوار غزه و ادامه شهرک‌سازی‌ها در سرزمین‌های فلسطینی انتقاد کرده‌اند.

حماس در انتخابات سال ۲۰۰۶ فلسطین پیروز شد، اما محمود عباس در ۲۰۰۷ اسماعیل هنیه، رهبر حماس را از نخست‌وزیری برکنار کرد. حماس این حکم را نپذیرفت و حکمرانی بر غزه را مستقل از فتح در اختیار گرفت.

حذف ببرهای تامیل از فهرست تروریستی

دیوان دادگستری اروپا همزمان گروه «ببرهای آزادی‌خواه تامیل» را از فهرست تروریستی این اتحادیه خارج کرد و گفت که شواهدی مبنی بر ادامه اقدام‌های «تروریستی» این گروه پس از شکست نظامی‌اش در ۲۰۰۹ وجود ندارد.

ببرهای تامیل گروهی جدایی‌طلب و پیروِ «سوسیالیسم انقلابی» در سریلانکا بود و برای خودمختاری مردم تامیلی دست به مبارزه مسلحانه با دولت سریلانکا زد. این گروه به موارد جدی نقض حقوق بشر، از جمله پاکسازی نژادی مسلمانان و استفاده از کودک‌سربازها متهم شده بود.

بیشتر بخوانید:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.