ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آلمان تردد خودروهای دیزل را فعلاً ممنوع نمی‌کند

نروژ، فرانسه و بریتانیا برای اجرای تعهدات توافق‌نامه اقلیمی پاریس تردد خودروهای دیزلی را تا دو دهه آینده ممنوع می‌کنند. مرکل اما می‌گوید: «از موتور دیزل شر نسازید».

دولت بریتانیا تردد خودروهای بنزینی و دیزل را در این کشور تا ۲۰۴۰ ممنوع می‌کند. فرانسه و نروژ نیز چنین طرحی را تصویب کرده‌اند. اما آلمان می‌گوید از چنین طرحی دنباله‌روی نمی‌کند. همزمان صنعت خودروسازی آلمان با رسوایی تازه‌ای درگیر است.

صنعت خودرو آلمان در دو سال گذشته درگیر رسوایی بوده‌است

اولریکه دمر، سخنگوی دولت آلمان چهارشنبه، ۲۶ ژوئیه در یک کنفرانس خبری گفت که «آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان همواره نسبت به ساختن تصویری شر از موتورهای دیزل هشدار داده است. موتورهای دیزل دی‌اکسید کربن کمتری منتشر می‌کنند و بنابراین با محیط زیست سازگارتر هستند، اگرچه ما قطعاً باید کار بیشتری بکنیم و حتماً به دنبال راه‌حل‌های دیگر هستیم.»

او در عین حال مرکل را مشوق تولید خودروهای برقی خواند.

تلاش اروپایی‌ها برای اجرای توافق اقلیمی پاریس

رسانه‌های بریتانیایی گزارش داده‌اند که دولت ترزا می، نخست‌وزیر این کشور در نظر دارد تا سال ۲۰۴۰ تردد خودروهای بنزینی و دیزل را ممنوع اعلام کند. سه هفته پیش دولت فرانسه نیز از اجرای طرح مشابهی در این کشور خبر داد.

هدف از این قوانین کاهش گازهای گلخانه‌‌ای برای دستیابی به اهداف توافق اقلیمی پاریس است. اتحادیه اروپا وعده داده که تا ۲۰۵۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای را به ۹۵ درصد پایین سطح انتشار در ۱۹۹۰ کاهش دهد.

نروژ نیز اعلام کرده که پس از ۲۰۲۵ فقط به خودروهایی اجازه تردد می‌دهد که به هیچ‌وجه موجب آلودگی هوا نشوند.

اما وزارت حمل و نقل آلمان امروز اعلام کرد که با توجه به تعهدات فعلی برای رسیدن به اقتصاد رها از کربن تا ۲۰۵۰، تمرکز بر تعیین ضرب‌الاجلی جهت کنارگذاشتن کامل موتورهای احتراقی «تصور‌ناپذیر» است.

اما برخی دیگر از سیاستمداران حزب حاکم دموکرات مسیحی خواستار تصویب قانونی مشابه قوانین بریتانیا و فرانسه هستند.

احزاب مخالف نیز از دولت مرکل خواسته‌اند تا هر چه زودتر برای دستیابی به هدف خارج‌کردن کربن از چرخه اقتصاد، به فکر ممنوعیت تردد خودروهای دیزل باشد.

۱۴ درصد از کل گازهای گلخانه‌ای جهان را صنعت حمل و نقل جهانی تولید می‌کند.

صنعتی بزرگ با رسوایی‌های بزرگ

گروه شرکت‌های فولکس‌واگن آلمان دومین گروه بزرگ تولیدکننده خودرو در جهان است و آلمان چهارمین کشور در رده‌بندی بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای موتوردار.

صنعت خودروسازی آلمان از ۲۰۱۵ در رسوایی فرو رفته؛ پس از آنکه مشخص شد فولکس‌واگن در آزمایش تشخیص آلایندگی بیش از ۱۱ میلیون خودروی تولیدی خود تقلب کرده است.

این خودروها ۴۰ برابر بیش از حد مجاز اکسید نیتروژن وارد هوا می‌کردند.

جمعه گذشته نیز نشریه آلمانی اشپیگل در گزارشی به تبانی این شرکت با دیگر خودروسازان آلمانی از ابتدای دهه نود میلادی برای انحصاری‌کردن بازار سیستم انتشار گاز دیزلی و تثبیت قیمت آن پرداخت.

کمیسیونی از اتحادیه اروپا مأمور رسیدگی به این اتهام شده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.