ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار روسیه به آمریکا - مخالفت اتحادیه اروپا با تحریم روسیه

مصوبه کنگره آمریکا درباره تحریم ایران، روسیه و کره شمالی مخالفت آلمان و فرانسه و اتحادیه اروپا را برانگیخته. روسیه هم چشم‌انداز تیره‌ای را ترسیم کرده است.

لایحه‌ تحریم روسیه، ایران و کره شمالی که شامگاه گذشته با اکثریت مطلق آرا در کنگره آمریکا به تصویب رسید، فقط واکنش ایران را برنیانگیخت. مسکو، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا هم واکنش نشان دادند. آلمان و اتحادیه اروپا نگران خط لوله گاز نورد استریم‌اند و فرانسه در واهمه از چشم‌انداز معاملات اقتصادی‌اش با ایران.

کرملین: مصوبه کنگره عادی‌سازی روابط با واشنگتن را غیر ممکن می‌کند

مسکو اعلام کرده که این مصوبه تحریم روسیه در کنگره آمریکا مانع از عادی‌سازی روابط با واشنگتن است. سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه به خبرگزاری تاس گفته است:

«رأی‌دهندگان به این مصوبه و آن‌ها که آن را امضاء می‌کنند گام پرپیامدی را برمی‌دارند و سبب می‌شوند که عادی‌سازی روابط بین مسکو و واشنگتن عملاً غیر ممکن شود.»

روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا طرح مربوط به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی را با اکثریت قاطع  ۴۱۹ رأی موافق و سه رأی مخالف تصویب کرد. تحریم‌های روسیه به دلیل دخالت این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و الحاق کریمه به فدراسیون روسیه تصویب شده و مجازات‌هایی برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسبه در نظر گرفته. تحریم‌ ایران، سپاه پاسداران را نشانه رفته و هدفش تنش‌زدایی از خاورمیانه است. تحریم کره شمالی هم به دلیل برنامه موشکی این کشور اعمال می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با تحریم ایران و کره شمالی موافق است، اما به تحریم روسیه چندان خوشبین نیست. مصوبه کنگره هنگامی جنبه قانونی پیدا می‌کند که توسط سنا بازنگری شود و سپس به امضای دونالد ترامپ برسد.

سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید شامگاه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: کاخ سفید در حال بررسی مصوبه کنگره است و در انتظار بسته قانونی نهایی برای توشیح توسط رئیس جمهور آمریکا می‌ماند. کاخ سفید هنوز اعلام نکره که آیا دونالد ترامپ قطعاً این مصوبه را امضاء می‌کند. با این‌حال از هم‌اکنون در مسکو مخالفت‌ها بالا گرفته است. کنستانتین کوساچوف، رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدرال روسیه از کرملین خواسته است که در واکنش به مصوبه کنگره، اقدامات قاطع و دردناکی برای آمریکایی‌ها در نظر بگیرد.

فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا هم از مصوبه کنگره آمریکا خشنود نیستند. وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده است که مصوبه کنگره آمریکا برای تحریم ایران، روسیه و کره شمالی به دلیل ابعاد فرامرزی‌اش  کنوانسیون وین در مورد حقوق معاهدات را نقض می‌کند.

آلمان نگران است که تحریم روسیه شرکت‌های آلمانی را که با روسیه در پروژه احداث خط لوله گاز نورد استریم ۲ همکاری می‌کنند تحت تأثیر قرار دهد و آن‌ها را به دلیل همکاری با روسیه تحت تحریم اقتصادی قرار دهد.

خط لوله یاد شده سال ۲۰۱۹ افتتاح می‌شود و صدور مستقیم گاز روسیه به اروپا را امکان‌پذیر می‌کند.

در آستانه برگزاری اجلاس ۲۰ در هامبورگ، برلین، واشنگتن را متهم کرده بود که با اعمال تحریم‌ها عله روسیه قصد دارد به طور پنهان سیاست‌های حمایتگری اقتصادی‌اش از صنایع داخلی را به اتحادیه اروپا تحمیل کند.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، چهارشنبه ۲۶ ژوئیه در واکنش به مصوبه کنگره آمریکا اعلام کرده که چنانچه مصوبه کنگره علیه روسیه سیاست‌های اتحادیه اروپا در زمینه انرژی را تحت تأثیر قرار ندهد، از این مصوبه حمایت می‌کند.

یونکر گفته است اتحادیه اروپا خواهان اجرای معاهده صلح مینسک است، و تحریم اقتصادی روسیه می‌بایست در وهله نخست دستیابی به این هدف را میسر کند.

اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران سکوت کرده است. رئیس جمهوری اسلامی اعلام کرده که مصوبه کنگره هیچ تأثیری در سیاست‌های ایران در خاورمیانه نخواهد داشت. وزارت خارجه ایران هم گفته است که مصوبه کنگره آمریکا برجام را نقض می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.