ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد جنتی: سپاه بازوی رهبری است

احمد جنتی در آستانه معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس، نسبت به نفوذ «فتنه‌گران» در پست‌های مدیریتی هشدار داده. او همچنین گفته نباید در شرایط مضاعف شدن تحریم‌ها سپاه را «تفنگدار» خواند.

احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان ضمن انتقاد از تشبیه سپاه پاسداران به «دولت تفنگ به دست»، گفت سپاه بازوی رهبری است.

احمد جنتی پنجشنبه پنجم مرداد، در دومین جلسه مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفته «امروز شاهد مضاعف شدن تحریم‌ها هستیم، دشمن می‌خواهد به طور غیرمستقیم و با تخریب سپاه پاسداران به جنگ رهبری برود، سپاه بازوی رهبر انقلاب است. هر جا وارد شده بهترین خدمات را عرضه کرده، بنابراین نباید سپاه را به اسم تفنگدار محکوم کنیم و همان سیاست آمریکا را در داخل به اجرا بگذاریم».

اشاره دبیر شورای نگهبان به اظهارات حسن روحانی در ۲ تیرماه سال جاری است که در آن رئیس‌جمهوری سپاه پاسداران را با یک دولت تفنگ به دست مقایسه کرده بود که عرصه را برای رقابت آزاد تنگ کرده است. این انتقاد جنتی در حالی طرح می‌شود که یک ماه بعد، در دیدار ۲ مرداد روحانی با فرماندهان ارشد سپاه، از اختلافات دامنه‌دار بعد از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران نشانی باقی نمانده بود.

انتقادات رئیس مجلس خبرگان از رئیس‌جمهوری اما به همین جا ختم نشد.

احمد جنتی ادامه داد: «دشمن می‌خواهد ما بگوییم این نظام در طول ۳۸ سال جز اعدام چیز دیگری نداشته است.»

پاسخی دیگر به اظهارات روحانی در سخنرانی‌های تبلیغاتی‌ انتخاباتی که بدون نام‌بردن به رئیسی گفته بود: «مردم اعلام خواهند کرد آنانی را که در طی ۳۸ سال فقط اعدام‌ و زندان را بلد بودند، نمی‌خواهند».

به گفته دبیر شورای نگهبان دشمن همچنان به دنبال براندازی نظام است و «می‌خواهد این موضوع را از داخل شروع کند.»

او از اعضای مجلس خبرگان خواسته تا بیشتر مراقب اوضاع سیاسی و مدیریتی کشور باشند و «انقلابی» عمل کنند.

احمد جنتی که در انتخابات سال ۹۴ به عنوان شانزدهمین و آخرین منتخب تهران وارد مجلس خبرگان شد می‌گوید مجلس خبرگان باید به مواردی که ولی فقیه روی آن حساسیت دارد، توجه بیتشری نشان دهد.

به گفته او یکی از این دغدغه‌های آیت‌الله خامنه‌ای مسئله «فتنه» است و مجلس خبرگان باید متوجه باشد که اگر «فتنه‌گران در پست‌های مدیریتی قرار بگیرند چه اتفاقی خواهد افتاد». به تبعیت از آیت‌الله خامنه‌ای، در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی «فتنه‌گر» تعبیری است که برای معترضان به نتیجه انتخابات ۸۸ استفاده می‌شود.

اکنون در حالی که روحانی برای معرفی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی آماده می‌شود، این اظهارات احمد جنتی می‌تواند در حکم هشداری به رئیس‌جمهوری تلقی کرد.

در سال ۹۲ و در جریان رأی اعتماد مجلس به کابینه دولت یازدهم نیز شماری از شخصیت‌ها و رسانه‌های محافظه‌کار ایران بارها نسبت به نفوذ فتنه‌گران در پست‌های مدیریتی هشدار دادند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.