ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس مجلس شورای اسلامی: مصوبه کنگره حادثه «خیلی سهمگینی» نیست

علی لاریجانی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی و رسانه‌های دیگر در ایران خواسته است با بزرگ‌نمایی مصوبه کنگره مردم را نومید و مضطرب نکنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی و سایر رسانه‌های ایران خواسته‌ است در پوشش خبری مصوبه کنگره آمریکا برای تحریم ایران، روسیه و کره شمالی ایجاد اضطراب نکنند. لاریجانی گفته است این مصوبه «حادثه خیلی سهمگینی نیست.»

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری مشهد: مصوبه کنگره حادثه خیلی سهمگینی نیست.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در مشهد در جمع خبرنگاران گفته است که مصوبه کنگره آمریکا برای تحریم ایران، روسیه و کره شمالی تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران در نظر نگرفته، بلکه هدف آن ایجاد اضطراب و اخلال در روند سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران است:

 «مصوبه آمریکایی‌ها در برگیرنده مجموعه‌ای از مطالب است که در گذشته  وجود داشته و در حال حاضر نیز وجود دارد منتها در گذشته بر اساس فرمان رئیس جمهور آمریکا بوده اما در حال حاضر قانونی شده است. به رسانه‌ها توصیه می کنم به اندازه‌ای که واقعیت دارد به مصوبه اخیر آمریکایی‌ها بپردازند، به دلیل اینکه آنها سعی دارند اضطراب ایجاد کنند و روند سرمایه‌گذاری در کشور را مختل و مردم را ناامید کنند بنابراین باید جنس کار شناخته شود.»

مجلس نمایندگان آمریکا طرح مربوط به اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی را با اکثریت قاطع  ۴۱۹ رأی موافق و سه رأی مخالف تصویب کرد. مصوبه «قانون مبارزه با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» می‌بایست یک بار دیگر برای اعمال اصلاحات نسخه جدید به سنا برود و سپس باید رئیس جمهوری آمریکا آن را توشیح کند. این مصوبه بیش از همه سپاه پاسداران را نشانه رفته است. نشریه فارن پالیسی گزارش داده بود که رئیس جمهور آمریکا گروهی از کارمندان کاخ سفید را مأمور کرده است در طی ۹۰ روز مصداق‌های عدم پایبندی ایران به برجام را در پرونده‌ای گرد بیاورند. مقامات آمریکایی دوشنبه ۱۷ ژوئیه اعلام کرده بودند که به نظر آن‌ها توسعه برنامه موشک‌های بالستیک ایران، حمایت ایران از تروریسم و پیکارجویی، همدستی با دولت بشار اسد، دشمنی با اسرائیل و حملات سایبری به آمریکا، اسرائیل و متحدان آمریکا در منطقه خلیج فارس از عوامل تضعیف برجام توسط ایران است.

تأثیر مصوبه کنگره در زندگی روزانه ایرانی‌ها

علی لاریجانی در مشهد در جمع خبرنگاران گفته است که تحریم‌های پیش‌بینی‌شده علیه سپاه پاسداران در مصوبه اخیر کنگره تأثیر چندانی بر زندگی روزانه مردم ندارد:

«اندازه و میزان تأثیر مصوبه آمریکایی‌ها در زندگی مردم بسیار نازل است. البته اختیاراتی به رئیس جمهور آمریکا برای تحریم‌های دیگر داده شده، اما فی‌الحال خیلی مهم نیست.»

در مصوبه کنگره، تحریم‌هایی هم علیه روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور پیش‌بینی شده. دونالد ترامپ با آن بخش از مصوبه کنگره که ایران و کره شمالی را هدف قرار داده موافق است، اما از تحریم روسیه چندان خشنود نیست. خبرگزاری رویترز، پنجشنبه ۲۷ ژوئیه گزارش داده که سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرده که رئیس جمهور آمریکا «قویاً» از تحریم روسیه، کره شمالی و ایران حمایت می‌کند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد گفته است تحریم روسیه در کنار تحریم ایران نمایانگر نگرانی آمریکا از تحولات جنگ عراق و سوریه است.

«حادثه‌ای که در موصل و حلب رخ داد و اینکه داعش با شکست روبرو شد کار کوچکی نبود و این مهم با کمک جدی ایران صورت گرفت البته روسیه و نیروهای مقاومت نیز به ایران پیوستند تا این توفیق حاصل شد و این باعث  شده اعصاب دشمنان به هم بریزد و ایران و روسیه را تحریم کنند.»

اتحادیه اروپا، آلمان و فرانسه مخالفت خود را با مصوبه کنگره اعلام کرده‌اند. فرانسه به عنوان مهم‌ترین شریک تجاری ایران در اروپا گفته است مصوبه کنگره آمریکا معاهدات بین‌المللی مطابق کنوانسیون ژنو را نقض می‌کند. رئیس مجلس شورای اسلامی به قرارداد با شرکت فرانسوی توتال اشاره کرده و گفته ایران با این قرارداد فضای تحریم‌های قبل از برجام را شکسته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایراندوست

    سقف اختلاسها بقدری بالاست که هر گونه تحریمی روی زندگی اسفبار مردم تاثیری دارد. تاثیر تحریمها در نهایت منجر به کم شدن مخازنی میشود که همه آقایان در حال اختلاس کردن از این مخازنند. در این صورت این آقایان جایگزینهای بسیاری دارند (گران کردن آب،برق، گاز، بنزین،...) که کسری در اختلاسها را جبران کنند.