ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعقیب قضایی دوباره حمید بقایی، یک روز پس از آزادی

دادستان تهران می‌گوید حمید بقایی را بر مبنای اظهارات پس از آزادی‌اش مجدداً تحت تعقیب قضایی قرار داده است. بقایی پس از آزادی از زندان اژه‌ای را به دروغ‌گویی متهم کرد، قوه قضائیه‌ را به ظلم.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران پنجشنبه ۵ مرداد اعلام کرد که حمید بقایی را مجدداً با اتهامات جدید تحت تعقیب قضایی قرار داده.

دولت آبادی به عنوان اتهامی حمید بقایی اشاره‌ای نکرد اما گفت که مبنای صدور کیفرخواست «اظهارات شب گذشته (۴/ ۵/ ۹۶)»، یعنی پس از آزادی از زندان است.

حمید بقایی روز گذشته، ۴ مرداد با قید وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی‌ آزاد شده بود. او اما بلافاصله پس از آزادی از زندان اظهارات غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه را «دروغ خواند» و گفت او همانند دوران حضورش در وزارت اطلاعات دروغ می‌گوید.

بقایی پس از آزادی از زندان به شدت از رسیدگی به پرونده‌های قضایی و وضعیت زندانیان انتقاد کرده. او گفته قوه قضائیه ظلم کرده و «می‌دانید که به زودی سرنگون می‌شوید».

حمید بقایی، از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد و معاون اجرایی دولت دهم بود.

بقایی به خاطر اتهامات مالی بازداشت شده بود.

حمید بقایی سه‌شنبه به بیمارستان بقیه‌الله منتقل شد. وکیل او علت بستری‌شدن او را «شرایط نامساعد جسمی» خواند و گفت که از آخرین وضعیت او خبری نیست. علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد قبلاً گفته بود که بقایی در اعتصاب غذا است و از مشکلات سلامتی رنج می‌برد.

در ویدیوی دیگری که از او پس از آزادی منتشر شده، حمید بقایی در جمع محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی می‌گوید: «نان حرام قوه قضائیه» را نخوردم.

حمید رضا بقایی در خرداد ۹۴ به اتهام «اختلاس» بازداشت و پس از ۲۲۵ روز زندان که بیشتر آن در انفرادی گذشت، در دی‌ همان سال آزاد شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.