ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هکرهای دولتی ایران با پروفایل «زن اغواگر» هدف‌هایشان را فریب می‌دادند

این کاربران جعلی و هکرهای ایرانی اغلب اهداف و طعمه‌هایش را از میان تکنیسین‌ها و مهندسان شرکت‌های نفت، گاز، مخابرات و هوافضا انتخاب می‌کرده که در خاورمیانه مشغول به کار بودند.

شرکت‌های امنیت فضای سایبر اعلام کردند هکرهای ایرانی با استفاده از حساب‌های کاربری زنانه افراد و اهدافشان را اغوا می‌کنند.

رویترز با استناد به تحقیقاتی که پنجشنبه ۲۷ ژوئیه منتشر شده نوشته این هکرهای ایرانی دولتی هستند.

در یک نمونه زنی که با هویت مجعول خود را عکاس جوانی جا زده بود برای یک سال مرد کارمندی را در شبکه‌های اجتماعی اغوا می‌کرد. این مرد در صنایعی مشغول به کار بوده که به طور استراتژیک به عنوان یک رقیب منطقه‌ای برای ایران مهم است.

در برخی موارد تلاش این کاربران که با هویت‌های مجعول فعالیت می‌کنند آن است که کارمندان شرکت‌های نفتی خاورمیانه یا شرکت‌های آمریکایی و هندی را به دام بیاندازند.

شرکت Dell SecureWorks که این تحقیقات درباره هکرهای ایرانی را انجام داده در گزارش خود به زنی به نام "میا"(mia) اشاره می‌کند که برای یکسال در فیس‌بوک، لینکدین، واتس آپ و بلاگر فعال بوده.

کاربری که با نام "میا" فعالیت می‌کرده اغلب اهداف و طعمه‌هایش را از میان تکنیسین‌ها و مهندسان شرکت‌های نفت، گاز، مخابرات و هوافضا انتخاب می‌کرده که در خاورمیانه مشغول به کار بودند. ملیت این افراد نیز غالباً از کشورهای عربستان سعودی، اسرائیل، ایالات متحده آمریکا و هند بود.

بر اساس این تحقیقات ایران در این طرح‌های مهندسی اجتماعی خود می‌کوشد به روشی سنتی با اغواگری جاسوسی کند و خبر بگیرد.

نکته‌ای که این تحقیق بر آن دست می‌گذارد، دقتی است که در ساخت مشخصات کاربر به کار رفته. این مشخصات بعضاً اقتباسی است از واقعیت که کاملاً نیز اقناع کننده به نظر می‌رسد.

برای مقامات امنیتی غربی، ایران در کنار روسیه، چین و کره شمالی از جمله کشورهایی به شمار می‌آید که از قابلیت‌های سایبری بالایی برخوردار است.

گزارش شرکت‌های امنیت فضای سایبری در شرایطی منتشر می‌شود که وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که برخی از افراد و یا مؤسسات تحریم شده مرتبط با سپاه، سرقت نرم‌افزارهای آمریکایی و غربی را برای طراحی سلاح و فروش آن به ایران را سامان می‌دادند و هدایت می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.