ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی موشک «پیشرفته‌تری» را آزمایش کرد

موشک جدید کره شمالی پس از ۴۵ دقیقه پرواز و طی کردن مسیری ۳۰۰۰ کیلومتری در آب‌های مناطق تجاری ژاپن فرود آمده است. نخست‌وزیر ژاپن این اقدام را تهدیدی شدید و واقعی علیه کشورش دانست.

کره شمالی در ساعات دیرهنگام شب جمعه ۲۸ ژوئیه، بار دیگر یک موشک دوربُرد را آزمایش کرد.

پرواز موشک اخیر کره شمالی ۴۵ دقیقه به طول انجامید، در حالی که موشک بالستیک قاره‌پیمای قبلی ۳۹ دقیقه در راه بود

اکنون مقامات ارشد ژاپن با ارائه جزئیاتی از این آزمایش می‌گویند این موشک پس از ۴۵ دقیقه پرواز در آب‌های مناطق تجاری این کشور فرود آمده است.

مقامات ژاپن و برخی منابع خبری تأیید کردند که این موشک از نوع بالستیک قاره‌پیما بوده و برد آن به ۳۰۰۰ کیلومتر رسیده.

همزمان شینزو آبه نخست وزیر اعضای شورای امنیت ژاپن را به جلسه‌ای اضطراری فراخواند. شینزو آبه این اقدام کره شمالی را تهدیدی «شدید و واقعی» علیه ژاپن دانست.

دو روز پیش سه‌شنبه، ۲۵ ژوئیه رویترز به نقل از منابع ناشناس امنیتی دولت آمریکا  گزارش داده بود که که کره شمالی احتمالاً تا ۱۰ روز دیگر دست به یک آزمایش موشکی جدید می‌زند.

مایکل الیمان از مؤسسه بین المللی مطالعات استراتژیک می‌گوید ارزیابی اولیه نشان می‌دهد که این موشک احتمالاً از نوع موشک بالستیکی دو مرحله‌ای‌ است که کره شمال چندی پیش آزمایش کرد، با این تفاوت که موشک اخیر در مرحله دوم از قدرت بیشتری برخوردار است.

ماه گذشته کره شمالی موشک قاره‌پیما «هواسونگ ۱۴» را با موفقیت پرتاب کرده بود. «هواسونگ ۱۴» در مجموع ۳۹ دقیقه در راه بود. دولت این کشور ادعا می‌کند که این موشک قاره‌پیما توانایی حمل کلاهک هسته‌ای به ایالات متحده آمریکا را هم دارد.

موشک‌های بالستیک قاره‌پیما می‌توانند مسافتی بیش از ۵۵۰۰ کیلومتر را طی کنند. این موشک‌ها که توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را هم دارند از جو زمین خارج می‌شوند و سپس بر سر هدف فرود می‌آیند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.