ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا شش شرکت ایرانی دیگر را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا شش شرکت وابسته به گروه صنعتی «شهید همت» را در پاسخ به پرتاب موشک ماهواره‌بر سیمرغ تحریم کرد. این شرکت‌ها در زمینه ساخت و پژوهش فناوری موشکی فعالند.

ایالات متحده در واکنش به پرتاب موشک ماهواره‌بر «سیمرغ» شش شرکت ایرانی را تحریم کرد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی همراه با حسین دهقان، وزیر دفاع

وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه، ۲۹ ژوئیه / ششم مرداد اعلام کرد که شش شرکت وابسته به گروه صنعتی «شهید همت» را در پاسخ به پرتاب موشک ماهواره‌بر سیمرغ تحریم کرده‌است. به گفته این وزارت، گروه صنعتی شهید همت نقشی کلیدی در توسعه برنامه موشک‌های بالستیک ایران ایفا می‌کند.

تهران پنج‌شنبه از پرتاب موشک سیمرغ به مناسب افتتاح پایگاه فضایی «امام خمینی» خبر داد. ماهواره‌بر سیمرغ می‌تواند ماهواره‌هایی تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار دهد.

وزارت خارجه ایالات متحده در پاسخ اعلام کرد که پرتاب موشک‌ ماهواره‌بر نه تنها خلاف روح توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی است، بلکه قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را هم نقض می‌کند.

بر اساس این قطعنامه ایران از دستیابی به فن‌آوری ساخت موشک‌هایی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند، منع شده. تهران تأکید کرده که هیچ قصدی برای ساخت موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای ندارد.

آخرین شرکت‌های شش‌گانه تحریم‌شده از سوی آمریکا شامل «صنایع شهید کریمی، صنایع شهید رستگار، صنایع شهید چراغی، صنایع شهید ورامینی، صنایع شهید کلهر و صنایع امیرالمومنین» می‌شوند. این شرکت‌ها اجزاء موشک، موتورها و پیشران‌های موشک و سیستم‌های کنترل و هدایت موشکی را طراحی و تولید می‌کنند و به پژوهش در زمینه‌های مربوطه مشغولند.

نام گروه صنعتی شهید همت پیش از این نیز در قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت مربوط به پرونده هسته‌ای ایران در مارس ۲۰۰۷ آمده بود. در آن قطعنامه که پس از دستبابی ایران و قدرت‌های جهانی به توافق هسته‌ای لغو شد، گروه صنعتی شهید همت به عنوان یکی از نهادهای مرتبط با برنامه هسته‌ای یا موشکی بالستیک ایران تحریم شد.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدید «نشانگر دغدغه‌های جدی آمریکا درباره توسعه و آزمایش ادامه‌دار موشک‌های بالستیک و دیگر رفتارهای تحریک‌آمیز ایران است.»

او تأکید کرد که «دولت آمریکا با قدرت در برابر فعالیت‌های موشکی ایران می‌ایستد؛ خواه این فعالیت پرتاب تحریک‌آمیز ماهواره‌بر باشد یا خواه حمایت از حملات موشکی حوثی‌های یمن علیه عربستان سعودی که این آخر هفته رخ داد.»

ایران اتهام ارسال موشک برای حوثی‌های یمن ــ یک گروه مسلح شیعه که کنترل صنعا، پایتخت را در دست دارد ــ را رد کرده است.

تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا چند ساعت پیش از تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی موسوم به طرح «مقابله با متخاصمان آمریکا از طریق تحریم» در سنای این کشور اعلام شد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.