ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رویارویی دوباره شناورهای سپاه و نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس

رویارویی دیگری بین شناورهای آمریکایی و ایرانی در خلیج فارس اتفاق افتاد. سپاه می‌گوید اقدام آمریکایی‌ها در شلیک منور اخطار و فرستادن بالگردها «تحریک‌آمیز و غیرحرفه‌ای» بود.

سریال رویارویی‌های شناورهای سپاه پاسداران با نیروهای آمریکایی در خلیج فارس ادامه دارد. این بار سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای ادعا کرد که نیروهای آمریکایی در یک «اقدام تحریک‌آمیز» به سوی شناورهای ایرانی منور اخطار پرتاب کردند و بالگردهایی را بر فراز شناورهای سپاه به پرواز درآوردند.

سریال رویارویی‌های شناورهای آمریکایی و ایرانی در خلیج فارس ادامه دارد

روابط عمومی ناوتیپ ذوالفقار منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران شنبه، هفتم مرداد از این رویارویی جدید خبر داد: «با گذشت چند روز از اقدام تحریک‌آمیز یک رزم‌ناو امریکایی در شمال خلیج فارس که با شلیک دو گلولهٔ هوایی برابر شناور گشتی نیروی دریایی سپاه صورت پذیرفت، شناورهای آمریکایی این‌بار در منطقه‌ میانی خلیج فارس اقدام مشابهی را مرتکب شدند.»

سوم مرداد رسانه‌های آمریکایی و ایرانی گزارش دادند که یک ناو آمریکایی به سوی قایق سپاه که به صدمتری آن نزدیک شده بود، چند گلوله هشدار شلیک کرد. سپاه پاسداران ایران اما مسئولیت این حادثه را متوجه ناو آمریکایی کرد و اقدام این شناور را بی‌دلیل و تحریک‌آمیز دانست.

سپاه آخرین رویارویی را که جمعه اتفاق افتاده، چنین شرح می‌دهد: «در ساعت ۴ بعد از ظهر جمعه (۶ مرداد) ناو هواپیمابر "نیمیتز" و رزم‌ناو همراهش در حالی که تحت رصد و رهگیری ناوچه‌های موشک‌انداز "ناوتیپ ذوالفقار منطقهٔ چهارم نیروی دریایی سپاه" قرار داشتند، در محدودهٔ نفتی-گازی "رسالت" اقدام به پرواز "بالگرد" و نزدیک شدن به شناورهای سپاه کردند.»

در این اطلاعیه آمده که شناورهای آمریکایی بار دیگر برای اخطار به شناورهای سپاه پاسداران منور پرتاب کرده‌اند اما نیروهای ایرانی «با هوشیاری» در برابر این «اقدام غیرحرفه‌ای» واکنشی نشان ندادند.

واشنگتن چندین بار تهران را به ایجاد مزاحمت برای کشتی‌های جنگی در خلیج فارس متهم کرده‌ و گفته سپاه پاسداران ایران دریانوردی در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس را به خطر انداخته است.

ایران اما این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید ناوهای آمریکایی قوانین تردد در آبراه‌های بین‌المللی را به‌صورت حرفه‌ای و دقیق رعایت نمی‌کنند.

روابط تهران و واشنگتن در ماه‌های پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تنش‌آلودتر شده‌است. آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه برنامه موشکی ایران وضع کرده و سپاه پاسداران را عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه خوانده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.